سقف شیشه ای با آینه کاری

سقف شیشه ای با آینه کاری

   آینه کاری اولیه درماندگی آموخته شده از این لحاظ که انعطاف مفهومی لازم را برای توضیح چگونگی بسط درماندگی به رویدادهای غیرشانسی آینده نداشت، مورد انتقاد قرار گرفته است. آبرامسون (1978؛ به­نقل از سیف­نراقی و نادری، 1387) با استفاده از نظریه اسناد به عنوان یک چارچوب آینه کاری، مدل درماندگی آموخته شده را بسط داده­اند تا درکی از چگونگی بسط درماندگی به رویدادهای غیرشانسی آینده فراهم آورند.

 

سقف شیشه ای با آینه کاری روی دیوار

این آینه کاری روی دیوار بسط یافته بر ابعاد سه گانه­ای هستند که افراد برای علت­های شکست و موفقیت­های خود ذکر می­کنند و عبارتند از؛ 1- علت­های درونی در مقابل بیرونی 2- پایدار در مقابل ناپایدار 3- فراگیر در برابر آینه کاری روی دیوار.

 

سقف شیشه ای با آینه کاری مدرن

سبک تبیین[1] که از آن تحت عنوان سبک آینه کاری مدرن هم یاد می­شود، به چگونگی  ادراک و تفسیر فرد از علت­های موفقیت و شکست خودش اشاره دارد. فرض این نظریه آن است که ما انسان­ها می­کوشیم تا به کمک دلایلی که برای رفتارهای خودمان و دیگران می­یابیم آن رفتارها را درک کنیم. بنا به گفته  آینه کاری مدرن [2] در سال 2004 "نظریه نسبت دادن به ما می­گوید که چگونه تبیین­ها، توجیه­ها و بهانه­های فرد درباره­ی خودش و دیگران بر انگیزش او تأثیر می­گذارند" (سیف­نراقی و نادری، 1387).

 

سقف شیشه ای با آینه کاری منزل

آینه کاری منزل تبیین، متغییر شخصیت نسبتاً پایدار با مبنای شناختی است که نشان می­دهد افراد چگونه رویدادهای ناگوار زندگی خود را توجیه می­کنند. سبک تبیین در هر فرد، در دوره­ی آینه کاری منزل شکل می­گیرد و در صورتی که مداخله­ای برای تغییر آن اعمال نشود، سرتاسر عمر پابرجا می­ماند (سلیگمن، 1996؛ به­نقل از سیف­نراقی و نادری، 1387). در یک تقسیم­بندی کلی، سبک تبیین به دو صورت سبک تبیین خوشبینانه و سبک تبیین بدبینانه وجود دارد:

 

سقف شیشه ای با آسمان مجازی

عموم مردم، خوش­بینی را به صورت در نظر گرفتن نیمه­ی پر لیوان، یا دیدن نور امید در هر پدیده، یا عادت به انتظار پایانی خوش داشتن برای هر دردسر واقعی، در نظر می­گیرند. عموماً مثبت اندیشی و خوش­بینی به این صورت نگریسته شده است که عبارت­های تقویت کننده را با خود تکرار کنیم.

 

[1]-Explanatory style

[2]-Wolfelj

 

ادرس دکو بر روی نقشه

آینه کاری

تزئینات با شیشه تزئینی یا آینه تزئینی

تزئینات با شیشه تزئینی

شیشه تزئینی ذکر شده نشان می‏دهد که عمده عملکرد فراگیران یا دانش‏آموزان به شکست‏هایی که تجربه کرده‏اند بستگی دارد. اما چنانچه فراگیران تجربه موفقیت داشته باشند، عملکرد مناسب‏تری خواهند داشت. همچنین قرار گرفتن فراگیران در موقعیت موفقیت و نتایج مثبت، موجب القای حالتی می‏شود که آن را کفایت آموخته‏شده یا به عبارتی، کوشندگی آموخته‏شده می‏نامند که نقطه مقابل شیشه تزئینی آموخته‏ شده به شمار می‏رود.

تزئینات با آینه تزئینی

آینه تزئینی در سال 1975رفتار را در شرایط مواجه شدن با شکست مورد بررسی قرار داد و بر اساس نتایجی که او از آزمایش­های خود با حیوانات و انسان­ها به دست آورد، نظریه درماندگی خود را صورت­بندی کرد. آینه تزئینی به این عقیده­ی شخص اشاره دارد که رویدادها غیر قابل کنترل و موفقیت­ها فراتر از توانایی هستند.

تزئینات با آینه آنتیک

این فرایند بلافاصله آینه آنتیک نمی­افتد، بلکه در نتیجه مواجه شدن با شکست­های پیایی[1] به وجود می‌­آید. در ابتدا سلیگمن و همکاران در سال 1990پیشنهاد کردند که درماندگی از دو دسته نشانه­های رفتاری آینه آنتیک شده است: انگیزشی و شناختی. ولی در تجدید نظری که آبرامسون، سلیگمن و تیزدال[2] در سال 1978 در این زمینه انجام داده­اند،‌ درماندگی را شامل نقص در فرایند­های شناختی­، انگیزشی و هیجانی دانسته­اند. که در ادامه به هر یک از این مؤلفه­های درماندگی خواهیم پرداخت:

تزئینات با آینه تایل

آینه تایل جنبه شناختی درماندگی: به توانایی کنترل ذهنی رویدادها اشاره دارد. در واقع شخص درمانده اعتقاد دارد که رویدادها غیر قابل کنترل هستند. با گذشت زمان، قرار گرفتن در معرض محیط­های غیر قابل کنترل، انتظاری را پرورش می­دهد که به موجب آن، افراد باور می­کنند که پیامدها کلاً از اعمال آن­ها مستقل هستند. وقتی که آینه تایل حالت بدبینانه بگیرد، فرد به سختی می­تواند یاد بگیرد، که پاسخ جدید می­تواند بر پیامدها تأثیر بگذارد. این گرایش بدبینانه، اصولاً در یادگیری وابستگی­های پاسخ – پیامد آتی اختلال ایجاد می­کند یا آن را کند می­سازد (سلیگمن، 1999؛ به­نقل از ریو، 1385).

تزئینات با آینه کاری

آینه کاری جنبه انگیزشی درماندگی: نارسایی انگیزشی به مشکل در شروع داوطلبانه پاسخ­ها گفته می­شود (سایدریدس، 2003). معمولآ، وقتی که افراد برای پیامدی اهمیت قایل باشند و محیط حداقل تا اندازه­ای پذیرای دادن این پیامدها باشد، مشتاقانه و جسورانه برای پدید آوردن این پیامدها تلاش می­کنند. آینه کاری روی دیوار برای به دست آوردن پیامدهای یا جلوگیری کردن از آن­ها در طول یک پیوستار قرار دارد. برای مثال، در رویدادهای آسیب­زا، رفتار مقابله کردن ارادی افراد از خیلی منفعل تا خیلی فعال، نوسان دارد. پاسخ­های مقابله کردن می­توانند بی­حالی و منفعل یا فعال و جسورانه باشند، آینه کاری مدرن منزل، منفعل بودن و قطع امید کردن، از تلاش سست و مایوسانه حکایت دارند که مشخصه رفتار آدم درمانده هستند. هشیاری، فعالیت و جسارت افرادی را توصیف می­کنند که درمانده نیستند (ریو، 1385).

دکو بر روی نقشه

شیشه-تزئینی-و-آینه-تزئینی

 

 

[1]-Repeated failure

[2]-Teasdale

دکوراسیون یا شیشه دکوراتیو

دکوراسیون با شیشه دکوراتیو

   شیشه دکوراتیو شکست و اشتباه بخش جدایی¬ناپذیر فرایند یادگیری هستند. با وجود این، شکست¬ها می¬توانند به عنوان یک عامل ناتوان ساز  برای دانش¬آموزان ظاهر شوند (سایدریدیس ، 2003). سلیگمن (1975؛ به¬نقل از اصلانی، 1391) معتقد است زمانی که شیشه دکوراتیو در موقعیت ناکامی‏های متعدد اجتماعی، فرهنگی و آموزشی قرار گیرد، و احساس ناتوانی کنترل بر شرایط محیط را تجربه نماید و بی‏تأثیر بودن فعالیت و پاسخ خود را احساس کند، دچار نوعی تزلزل و بی‏ثباتی خواهد شد و در موقعیت‏های بعدی نیز با وجود امکان موفقیت، پیشاپیش شکست را می‏پذیرد.

 

دکوراسیون با آینه دکوراتیو

آینه دکوراتیو سخن امام علی علیه‏السلام که می‏فرماید: «فی القنوط التفریط» (نومیدی، باعث تفریط و تقصیرکاری می‏شود) نیز اشاره به همین پدیده دارد. درماندگی آموخته‏شده، در فرایند آینه دکوراتیو و یادگیری می‏تواند تزلزل و بی‏ثباتی انگیزشی را به دنبال داشته باشد.

دانکر ، براون  و بانکوم  (2000، به¬نقل از رحمان¬پور، بهرامی¬گهروئی و بختیار نصرآبادی، 1389) تحقیقی را انجام دادند که در آن از فراگیران خواسته شده بود مسائلی را حل کنند که به عنوان بخشی از آزمون هوش به آن¬ها عرضه شده بود. به فراگیران گروه آینه دکوراتیو، پسخوراندهای نادرستی داده شد که مانع حل مسئله توسط آن¬ها می‏شد (ایجاد شرایط درماندگی آموخته‏شده). فراگیران گروه دیگر، پسخوراندهایی دریافت می‏کردند که نشان‏دهنده¬ی موفقیت در حل مسئله بود.

دکوراسیون با شیشه تزئینی و آینه تزئینی

پس از ارائه شیشه تزئینی و آینه تزئینی از نوع جور کردن لغات و کلمات درهم ریخته، نتایج نشان داد که دستکاری در شرایط آزمایش در ایجاد نشانه‏های درماندگی در فراگیرانی که به اجبار در حل مسائل شکست خورده بودند، مؤثر است. در نتیجه، فراگیرانی که درماندگی را آموخته بودند، کوشش‏های بی‏حاصل‏تری را در تکالیف جورکردنی به عمل آوردند. در پژوهش‏های مشابه، دویک  و همکاران در سال 1999 با انجام شیشه تزئینی و آینه تزئینی بر روی دانش‏آموزان و طرح این سؤال که چرا در مدرسه شکست می‏خورند یا موفق می‏شوند؟ نشان دادند که دانش‏آموزان مبتلا به درماندگی آموخته ‏شده، موفقیت را به توانایی نسبت ‏نمی‏دادند و علت ‏شکست‏های ‏خود را خارج از کنترل می‏دانستند و به همین‏دلیل، به سادگی دست ‏از کار و تلاش می‏کشیدند.

دکوراسیون با آینه آنتیک و آینه تایل

 آینه آنتیک و آینه تایل (2001؛ به¬نقل از رحمان¬پور و همکاران، 1389) در پژوهش خود بر روی دانش‏آموزان تربیت بدنی، نشان دادند شاگردانی که در کلاس‏های تربیت بدنی درک زیادی از توانایی خود داشتند (اسناد مثبت و خوش‏بینانه به خود)، نسبت به دیگران پایداری بیشتری در اجرای مهارت‏ها نشان دادند. هیبت‏اللهی (1389؛ به¬نقل از اصلانی، 1391) در پژوهش خود بر روی دانش‏آموزان دارای موفقیت (دارای معدل بالا) و شکست تحصیلی (با سابقه تجدیدی و مردودی) نشان داد که دانش‏آموزان دارای سابقه شکست (مردودی یا تجدید) از نظر تحصیلی آسیب‏پذیری بیشتری را نشان دادند. آینه آنتیک و آینه تایل (1387؛ به¬نقل از اصلانی، 1391)  نیز در پژوهشی در ارتباط با تأثیر درماندگی بر یادگیری و عملکرد مهارت حرکتی، به این نتیجه دست یافتند که القای حالت‏های شکست در طول دوره اکتساب، باعث افول سطح عملکرد و یادآوری آنان شده بود.

 

نقشه دکو برای شیشه دکوراتیو و آینه دکوراتیو

شیشه-دکوراتیو-آینه-دکوراتیو

هنر ویترای

هنر شیشه ویترای

این شیشه ویترای ممکن است همزمان با ناتوانی در یادگیری دچار یک یا چند اختلال دیگر نظیر اختلال توجه، ناتوانایی حرکتی اندامی، مشکلات پردازش اطلاعات، ناتوانی در ایجاد و تجهیز راهبردهای شناختی، آشفتگی­های هیجانی و رفتارهای نامناسب اجتماعی نیز باشند. همچنین تعدادی از مشکلات هیجانی شیشه ویترای در افراد دچار ناتوانی­های یادگیری با فراوانی بیشتری مشاهده می­شود، ابتلا به یک ناتوانی یادگیری می­تواند عاملی خطرآفرین، برای تحول مشکلات هیجانی باشد.

 

هنر ویترای روی شیشه

 ویترای روی شیشه  دچار ناتوانی­های یادگیری در مقایسه با همسالان بدون ناتوانی و دانش­آموزان دچار اختلال­های رفتاری، خودپنداره ضعیفی­ دارند، که ممکن است این امر ناشی از شکست­های مکرری باشد که این کودکان تجربه می­کنند. برخی از این کودکان موفقیت تحصیلی را با پذیرش والدینی یا شایستگی خود یکسان می­پندارند، همین امر منجر به احساس بی­کفایتی و باور به ناکارآمدی آن­ها می­شود. ویترای روی شیشه خود ضعیف می­تواند با حساسیت بیش از حد در ارتباط باشد، کودکان دچار ناتوانی­های یادگیری از تحقیر شدن بیشتر واهمه دارند و تجربه­های شکست پی­درپی، آن­ها را به آسانی ناکام می­سازد (گرمن[1]، 13386؛ به­نقل از حق­رنجبر، کاکاوند و دانش، 1390).

هنر شیشه دکوراتیو

 شیشه دکوراتیو در بررسی علل ایجاد اختلالات، مطالعات مختلف سه عامل خصوصیات کودکان، جنبه­های خانوادگی و محیط­های اجتماعی را به عنوان عوامل اصلی تأثیرگذار در شکل­گیری اختلالات کودکان نشان داده­اند (موریسون و کاسدن[2]، 1997؛ به­نقل از هیمن و برگر[3]، 2008). از بین این شیشه دکوراتیو، پرداختن به خصوصیات کودکان (عوامل درون فردی) حائز اهمیت است؛ به­طوری که عوامل انگیزشی و شناختی از جمله عوامل درون فردی مؤثر بر یادگیری محسوب می­شوند.

هنر آینه دکوراتیو

با توجه به آینه دکوراتیو که ناتوانی­های یادگیری کمی دیرتر در زندگی مشخص می­شوند (خرمایی، عباسی و رجبی، 1390) و دانش آموزان با ناتوانی­های یادگیری غالباً با روش­های آموزش و پرورش معمولی نمی­توانند به اهداف آموزشی نایل شوند. از همین آینه دکوراتیو، از تحصیل متنفّر می­شوند و ممکن است ترک تحصیل کنند (گرانت و گرانت[4]، 2010).

هنر آینه تزئینی

همچنین نتایج پژوهش آینه تزئینی و سالومون[5] (2004؛ به­نقل از نریمانی، خوشنودنیای­چماچائی، زاهد و ابوالقاسمی، 1392) نیز نشان دهنده­ی رابطه­ی مثبت و معنادار خودکارآمدی با عملکرد تحصیلی است و کودکان دارای ناتوانی یادگیری به دلیل عدم موفقیت­های تحصیلی با مشکلات رفتاری فراوانی مواجه می­شوند و همچنین مشکلات هیجانی و روانی از خود نشان می­دهند که از این میان، آینه تزئینی به باورهای خودکارآمدی فرد به عنوان یکی از مهم­ترین مشکلات برخاسته از مشکلات آموزشی به شمار می­آید.

[1]-German

[2]-Morrison & Cosden

[3]-Heiman & Berger

[4]-Grant & Grant

[5]-Chang & Solomon

 

شیشه ویترای دکو بر روی نقشه

شیشه  ویترای - ویترای روی شیشه

تاریخچه استین گلاس

تاریخچه استین گلاس

انسان ها در طی زندگی، استین گلاس را درباره خود و پدیده های پیرامونی کسب می کنند، باورهای خودکارآمدی از جمله باورهایی هستند که نقش بنیادین در کیفیت زندگی و ایجاد تعادل و توازن بین ابعاد مختلف زندگی انسان دارند. خودکارآمدی به معنای باور فرد در مورد توانایی مقابله او در موقعیت های استین گلاس است که بر الگوهای فکری، رفتاری و هیجانی انسان در سطوح مختلف تجربه انسانی تأثیرگذار، و تعیین کننده این است که آیا رفتاری شروع خواهد شد یا خیر و اگر شروع شد فرد تا چه اندازه برای انجام آن تلاش خواهد کرد و در رویارویی با مشکل چه مقدار استقامت از خود نشان خواهد داد (بندورا، 2006).        

تاریخچه شیشه ویترای           

شیشه ویترای از پژوهشگران و روان شناسان از مفهوم خودکارآمدی عمومی به معنی باور و قضاوت های افراد درباره صلاحیت و توانایی کلی خودشان در رویارویی با رویدادها یا موقعیت های شیشه ویترایزا و تهدیدکننده استفاده کرده اند. پژوهش ها نشان داده اند که باورهای خودکارآمدی تأثیر نیرومندی بر انگیزه پیشرفت، انتخاب ها و میزان تلاش و پشتکار و نهایتاً بر پیشرفت و موفقیت دارد.

تاریخچه ویترای روی شیشه

ویترای روی شیشه آموزانی که باورهای خودکارآمدی بالایی دارند؛ به تکالیف دشوار به عنوان چالش می نگرند، نسبت به اهدافشان متعهدند و در صورت شکست بر تلاش خود می افزایند و نهایتاً پشتکارشان موجب موفقیت آن ها می شود اما دانش آموزانی که باورهای خودکارآمدی پایینی دارند؛ ویترای روی شیشه دشوار برای آن ها حکم تهدید شخصی محسوب، و مواجه با شکست موجب درماندگی و دست کشیدن آن ها از تلاش و نهایتًا عدم موفقیت می شود (ریو ، 1385).

تاریخچه شیشه دکوراتیو  و یا آینه دکوراتیو

با توجه به این که شیشه دکوراتیو  و یا آینه دکوراتیو دچار ناتوانی های یادگیری اوصاف مشترک زیادی با کودکان عقب مانده ذهنی خفیف و کودکان دچار پریشانی های عاطفی دارند (هالاهان و کافمن، 1388). به نظر می رسد باورهای خودکارآمدی پایینی داشته باشند. ناتوانی یادگیری، اختلال در یک یا چند فرایند روان شناختی پایه در فهمیدن یا در کاربرد زبان گفتاری یا نوشتاری است که شامل شرایطی چون شیشه دکوراتیو  و یا آینه دکوراتیو های ادراکی، آسیب مغزی، اختلال خفیف مغزی، نارساخوانی، ناگویی و نارساگویی رشدی است که نتیجه نارسایی های بینایی، شنوایی یا حرکتی، عقب ماندگی ذهنی، اختلال هیجانی یا محرومیت های محیطی، فرهنگی یا اقتصادی نیست.

آدرس استین گلاس دکو بر روی نقشه

استین گلاس یا استند گلاس