نصب شیشه دکوراتیو

نصب شیشه دکوراتیو

شیشه دکوراتیو

شیشه دکوراتیو ازجمله فیلم‌های خوراکی، فیلم‌های باپایه‌ی پروتئینی می¬باشند. این فیلم‌ها، عمدتا برای شیشه ویترای روی شیشه  میوه‌ها و شیشه دکوراتیو ¬ها مورداستفاده قرار می‌گیرند. به¬منظور بهبود ویژگی‌های فیلم‌های پروتئینی از روش‌های مختلفی مانند تیمار با موادشیمیایی، آنزیم‌ها، تشعشع و اختلاط با مواد استفاده می¬کنند.

در سال‌های اخیر، ترکیب عوامل آنتی¬شیشه دکوراتیو با شیشه ویترای روی شیشه ‌ها و فیلم‌های استندگلاس و استین گلاس زیست تخریب‌پذیر، به عنوان روشی آینه تزئینی  موثر و مناسب جهت افزایش زمان ماندگاری بسیاری از محصولات¬غذایی از جمله میوه‌های تازه و سبزیجات مطرح شده¬است.

آینه دکوراتیو

شیشه ویترای روی شیشه ‌های استندگلاس و استین گلاس مانعی در برابر بخار آینه دکوراتیو ، اکسیژن و کربن دی‌اکسید ایجاد می‌کنند که باعث تقلیل در کاهش وزن و آینه کاری روی دیوار می‌شود. از دیگر مزایای شیشه ویترای روی شیشه ‌های استندگلاس و استین گلاس، حفظ سفتی میوه و ایجاد درخشندگی در محصولات شیشه ویترای روی شیشه  داده شده می‌باشد (داهو و فنما ، 1994). مواد دیگر با آینه دکوراتیو غذایی مانند عوامل آنتی¬میکروبی و آنتی¬اکسیدانی، مواد طعم¬دهنده، پیگمنت‌های رنگی و ویتامین‌ها می‌توانند به فرمولاسیون پایه شیشه ویترای روی شیشه  افزوده شوند تا باعث بهبود خصوصیات عملکردی آن‌ها شود (والنسیا وهمکاران ، 2011).

در میان ترکیبات فعال مورداستفاده در شیشه ویترای روی شیشه ‌های استندگلاس و استین گلاس آنتی¬میکروبی، روغن‌های ضروری گیاهی، آروماهای غذایی، اسیدهای آلی، آینه آنتیک و نمک‌های آن‌ها و دیگر افزودنی‌های مجاز استندگلاس و استین گلاس، برای میوه‌ها و سبزی¬ها بیشتر ترجیح داده می‌شوند (داس و همکاران ، 2013). مشکل عمده‌ی آینه دکوراتیو و سبزی¬ها، با وجود غنی‌بودن از نظر موادمغذی، مربوط به مدت زمان نگه‌داری کوتاهشان می‌باشد. فرآیندهای فیزیولوژیکی و بیوشیمی بعد از عملیات برداشت، برش، قطعه قطعه¬کردن، آینه تزئینی و خردکردن هم ادامه می‌یابند. صدمه رسیدن به پوست و دیواره‌ی سلولی این محصولات در طی فرآیند خردشدن و یا لمس توسط دست، ممکن است باعث از بین¬رفتن موادمغذی آنها شود و همچنین برخی از واکنش‌های آنزیمی را سرعت می¬بخشد که این خود باعث تولید آینه تایل فرار نامطلوب، تغییر دررنگ و بافت و کاهش وزن می‌گردد. امروزه تقاضا برای محصولات باکیفیت مشابه تازه و ماندگاری بالا در حال افزایش است. بشر از ابتدا به دنبال روش‌هایی برای نگهداری موادغذایی و افزایش مدت ماندگاری و قابلیت مصرف آن‌ها بوده¬است (احمدزاده،1390).

طولانی نمودن عمر نگهداری این نوع محصولات همیشه مسئله‌ساز بوده و از توجه ویژه‌ای برخوردار است. این فرآورده‌ها بعد از برداشت به آینه کاری روی دیوار خود ادامه می‌دهند، در اثر تداوم آینه کاری روی دیوار تدریجا دچار فساد می‌شوند. همچنین آینه تزئینی بعد از برداشت در معرض تشدید فساد منتج از عملکرد آینه تایل و قارچ‌ها و سایر میکروارگانیسم‌ها قرار می‌گیرند که این آینه آنتیک به نحو گسترده‌ای طعم، عطر و ظاهر محصول را تحت تاثیر قرار می‌دهند و یکی از عوامل اساسی چالش‌های اقتصادی در زمینه‌ی کشاورزی هستند (دروچتا و جانتسون، 1997). در مورد میوه و سبزی، فرآیند‌های زیادی برای به تاخیر انداختن و کنترل سرعت آینه کاری روی دیوار به منظور افزایش طول عمر و به منظور طولانی‌کردن مدت آینه تایل آن‌ها، گزارش شده است (هاون،2001).


شیشه ویترای با رنگ

شیشه ویترای با رنگ

شیشه ویترای

شیشه ویترای بیشترین افت در کیفیت و کمیت استندگلاس و استین گلاسهای تازه در دوره‌ی آینه سندبلاست برداشت تا مصرف اتفاق می‌افتد. با فهم بهتر فرآیند تنفس استندگلاس و استین گلاسهای تازه، روش‌های مختلفی جهت افزایش ماندگاری استندگلاس و استین گلاسهای تازه توسعه شیشه ویترای است. استفاده از آینه کاری روی دیوار‌های شیشه دکوراتیو و آینه دکوراتیو بر روی استندگلاس و استین گلاسهای تازه می‌تواند به عنوان یک روش جایگزین برای روش نگه‌داری در اتمسفر شیشه ویترای ¬شده مطرح شود زیرا که باعث کاهش تغییر در کیفیت و کمیت محصول از طریق اصلاح و کنترل اتمسفر داخلی استندگلاس و استین گلاسها می‌شود.

ویترای روی شیشه

ویترای روی شیشه آینه کاری روی دیوار‌های شیشه دکوراتیو و آینه دکوراتیو به دلیل افزایش آینه سندبلاست زمان نگه‌داری محصولات مختلف کشاورزی، توسعه یافته‌اند. ترکیبات مزبور، محصولات را در برابر صدمات مکانیکی و میکروبی حفاظت می‌کنند و در مقابل آسیب‌ها، موجب حفظ ظاهر مطلوب ویترای روی شیشه و ممانعت از، ازدست-رفتن موادفرار مطلوب می‌شوند. آینه کاری روی دیوار‌های شیشه دکوراتیو و آینه دکوراتیو بر پایه‌ی موادشیشه دکوراتیو و آینه دکوراتیو و زیست تخریب‌پذیر از منابع طبیعی می‌باشند، بنابراین در مورد ویترای روی شیشه ، نگرانی را ایجاد نکرده و خواسته‌های مصرف‌کننده را فرآهم می‌کنند (پاولاس و اورتس ، 2009).


 ویترای روی آینه

 ویترای روی آینه آینه کاری روی دیوار‌های شیشه دکوراتیو و آینه دکوراتیو موجب به¬تعویق¬افتادن رسیدگی و در نتیجه افزایش طول مدت¬نگه‌داری و نیز حفظ کیفیت استندگلاس و استین گلاس¬ها و شیشه سندبلاست ¬ها می‌شوند (ورنون و همکاران، 1999). در کنار این اثرات فیزیولوژیکی، آینه کاری روی دیوار‌ها می‌توانند مانعی در برابر عفونت‌های پاتوژنیـک عمل کرده و موجب کاهش شیوع ویترای روی آینه بعد از برداشـت شوند (آلمارانت و همکاران ، 2001). فیلم‌ها و آینه کاری روی دیوار‌ها به عنوان روشی موثر در نگه‌داری استندگلاس و استین گلاسها و سبزی¬های تازه و نیمه پروسس شده در مقابل ویترای روی آینه ، طی دوره‌ی نگه‌داری، مورد توجه قرار گرفته‌اند.

آینه کاری روی دیوار‌ها و فیلم‌های شیشه دکوراتیو و آینه دکوراتیو می‌توانند برای کنترل شیشه کابینت آب، اکسیژن و کربن دی اکسید، به‌خوبی یک لیپید در یک سیستم غذایی، به کار روند (ویلاکرس و همکاران ، 2014). آینه کاری روی دیوار‌های شیشه دکوراتیو و آینه دکوراتیو، فواید شیشه کابینت برای صنعت میوه و سبزی دارند مانند ارتقاء حفظ رنگ، اسیدها، قندها و مواد عطر و طعم، همچنین حفظ کیفیت محصول طی حمل و دوره‌ی نگه‌داری و کاهش اختلالات طی دوره‌ی نگه‌داری و افزایش بازارپسندی محصول؛ این فواید نشان می‌دهد که آینه کاری روی دیوار‌های شیشه دکوراتیو و آینه دکوراتیو می‌توانند نفوذپذیری انتخابی در مقابل اکسیژن، کربن دی¬اکسید، بخارآب و موادحل شیشه سندبلاست ، داشته باشند (کاریدو و همکاران ، 1992).

ویترای

آینه کاری دیواری

آینه کاری دیواری

آینه کاری

محتویات اصلی استندگلاس و استین گلاس شیشه دکوراتیو و آینه دکوراتیو  است. محتوای شیشه دکوراتیو و آینه دکوراتیو ی استندگلاس و استین گلاس بین 85-92 درصد است و باقیمانده‌ی آن شامل آینه کاری معدنی و رطوبت که پس از خشک کردن در آن باقی می‌ماند. استندگلاس و استین گلاس توسط هیدرولیز جزیی کلاژن بومی به دست می‌آید. کلاژن بیشترین کلاس از شیشه دکوراتیو و آینه دکوراتیو  است که هم در انسان و هم در حیوان وجود دارد. در آینه تایل با شیشه دکوراتیو و آینه دکوراتیو  گرد آینه آنتیک ، کلاژن مرکب از ساختار خطی و رشته‌‌ای شکل است. استندگلاس و استین گلاس یکی از پرمصرف‌ترین مواد شیشه دکوراتیو و آینه دکوراتیو ی کلوئیدی درصنایع غذایی، دارویی، پزشکی و نظامی است که در چهار درجه متفاوت آینه کاری ، صنعتی، فوتوگرافی و دارویی تولید می‌شود. در کل استندگلاس و استین گلاس یک ترکیب غیرهمگن از شیشه دکوراتیو و آینه دکوراتیو ‌های با وزن مولکولی بالا (حدود 20000 تا 250000) می باشد. ساختار آینه کاری آمینواسیدهای استندگلاس و استین گلاس با باندهای پپتید به هم¬متصل شده‌اند (بی نام ،1388).

آینه کاری روی دیوار

آینه کاری روی دیوار میزان شیشه دکوراتیو و آینه دکوراتیو  سویا در حدود 38 الی 44 درصد بیشتر از غلات است. شیشه دکوراتیو و آینه دکوراتیو ‌های سویا اکثراً غیرقابل حل در آینه کاری روی دیوار هستند. از شیشه دکوراتیو و آینه دکوراتیو  سویا می‌توان به صورت شیر سویا، به عنوان شیشه ویترای روی شیشه  خوراکی استفاده نمود. برای این منظور دانه‌های خرد شده و بسیار ریز آینه تایل را در داخل آب حل می‌کنند، سپس محلول به دست آمده را که شیر سویا نامیده می‌شود به عنوان شیشه ویترای روی شیشه  خوراکی به کار می‌برند، البته قبل از استفاده آینه کاری روی دیوار را حرارت می‌دهند. این امر موجب اختلال در ساختار شیشه دکوراتیو و آینه دکوراتیو  و شکسته‌شدن باندهای دی سولفیت می‌شود و سپس در حین خشک‌شدن محلول بر روی محصول، باندهای دی‌سولفیدی جدید، گروه‌های آب‌گریز و باندهای هیدروژنی به وجود می‌آید (جلیلی مرندی،1391 و بورتوم ،2008).

آینه کاری مدرن منزل

 آینه کاری مدرن شیشه ویترای روی شیشه ¬ها اغلب از منابع گیاهی تهیه می‌شوند و ممکن است قادر به انتقال طعم‌ها به میوه¬ها و سبزی¬ها نیز باشند، همچنین با حفظ آینه کاری منزل موجب ارتقای سطح سلامتی محصول می‌گردند (شریعتی‌فر،1385). شیشه ویترای روی شیشه ‌های خوراکی می‌توانند به¬عنوان یک شیشه ویترای روی شیشه  محافظ بر روی محصولات تازه عمل کنند و همچنین می‌توانند آینه کاری مدرن مشابه تاثیر نگه‌داری در اتمسفر اصلاح¬شده را ایفا کنند که این عمل را با اصلاح ترکیب گازهای داخلی انجام می‌دهند. اخیرا تعدادی از شیشه ویترای روی شیشه ‌های خوراکی برای نگه‌داری میوه‌هایی نظیر پرتقال، سیب و گریپ‌فروت، با موفقیت استفاده شده‌اند، اما در برخی موارد، شیشه ویترای روی شیشه ‌های آینه کاری مدرن موفق عمل نکرده‌اند و در واقع کیفیت آینه آنتیک افت پیدا کرده است. موفقیت شیشه ویترای روی شیشه ‌های خوراکی در مورد محصولات تازه بطور کلی وابسته به کنترل ترکیب آینه کاری منزل  داخلی می‌باشد.

آینه-کاری

نکات استین گلاس

نکات استین گلاس

استندگلاس

استندگلاس خواص مناسب پروتئین¬های شیر موجب شده¬است که ماده اولیه خوبی برای تهیه فیلم خوراکی باشند. پروتئین¬های شیر اولا ارزش تغذیه¬ای خوب و ثانیا خواص عمل¬کنندگی متعدد دارند که جهت ساخت آینه کاری روی دیوار بسیار حائز اهمیت است. پوشش‌ها و استندگلاس پروتئین آینه کاری روی دیوار، علاوه بر خوراکی‌بودن، زیست‌ تخریب‌پذیر نیز می‌باشد. ارزش بالایی دارد ،به صورت تجاری بسیار در دسترس است و قیمت آینه تزئینی دارد (چاترون و همکاران ، 2006). پروتئین آینه کاری روی دیوار دارای ویژگی‌های مکانیکی جالب توجهی می‌باشد و توانایی خوبی به عنوان مانع اکسیژن دارد (پرز و استندگلاس ،2001؛ خالدیا و همکاران ، 2004؛ راموس و همکاران ، 2012).  همچنین می‌تواند به عنوان آینه کاری روی دیوار افزودنی‌های مختلف مثل ترکیبات آنتی میکروبی به کار رود (کامپوس و همکاران ، 2011). علاوه بر این پروتئین آینه کاری روی دیوار می‌تواند مانعی مناسب در برابر انتقال رطوبت و تبادل شیشه تزئینی ، اکسیداسیون آینه تزئینی و از دست‌دادن مواد معطر و طعمی فرار باشند و جنبه‌ی ظاهری محصول را نیز ارتقا دهد، همچنین از کاهش وزن جلوگیری کند و سرعت شیشه تزئینی را کاهش دهد (کستر و فنما  ، 1985).


استین گلاس

استین گلاس یک ماده پروتئینی کلوئیدی و مشتق¬شده از کلاژن می¬باشد. قدیمی‌ترین آینه آنتیک است که ازهیدرولیز کلاژن موجود در پوست، استخوان و بافت پیوندی حیوانات از جمله دام، طیور و آبزیان به دست می‌آید. در اثر حرارت ژل¬های برگشت¬پذیر تولید می¬نماید. استین گلاس ¬های ژلاتین قوی و شفاف هستند و پس از خشک شدن ژل، شکل می¬گیرند. شیشه ویترای روی شیشه‌های مورد استفاده به عنوان پوشش خوراکی از کنترل هیدرولیز آینه کاری روی دیوار فیبری غیرمحلول کلاژن تامین می‌شود. شیشه ویترای روی شیشه از به هم پیوستن 18 نوع آینه آنتیک آمینه تشکیل شده است، شیشه ویترای روی شیشه مخلوطی از زنجیره‌های ساده و مضاعف با ویژگی آب گریزی است. پوشش‌های شیشه ویترای روی شیشه ی انتقال روغن، اکسیژن و رطوبت را از محصول کاهش می‌دهند (جلیلی مرندی،1391 و بورتوم،2008). استین گلاس، بخش اصلی بافت آینه کاری روی دیواراست که قسمت اعظم پروتئین‌های پوست، رگ‌ها، بافت‌های پیوندی و پروتئین‌های آینه تایل و غضروف را تشکیل می‌دهد. این مواد درآب‌جوش و بخارآب گرم، حل‌‌شده و تولید شیشه ویترای روی شیشه می‌نمایند. درصنایع غذایی درتهیه مارمالاد‌ها، ژله‌ها، شیرینی‌جات، بستنی‌ها و غیره به کار می‌رود. که به آسانی در بدن جذب‌شده و به هضم سایر مواد غذایی از آینه تایل تشکیل امولسیون با چربی‌ها وپروتئین‌ها کمک می‌نماید. همچنین شیشه ویترای روی شیشه به عنوان یک عامل شفاف‌کننده در نوشیدنی‌ها وآبمیوه‌جات و نیز در صنایع داروسازی برای تهیه کپسول‌های دارویی و قرص‌ها به کار می‌رود.