معرفی ابزار و وسایل شیشه ویترای

معرفی ابزار و وسایل شیشه ویترای یا ویترای روی شیشه

سلام به شما هنردوست های عزیزم ، امیدوارم خوبِ خوب باشید . میخوایم باهم یادگیری هنر شیشه ویترای یا ویترای روی شیشه یا همون نقاشی روی شیشه رو شروع کنیم . مطمئن هستم که خیلی خوشتون میاد چون باهاش میتونید  به ظروف ساده و قدیمیتون شکل جدیدی بدید

اول از همه باهم یه کوچولو باهنر شیشه ویترای یا ویترای روی شیشه آشنا بشیم ، بلاخره خیلی مهم هست که بدونیم میخوایم چه هنری رو یاد بگیریم و باهاش چه کارای خوشگلی میتونیم درست کنیم

 

در ابتدا بهتر هست که بدونیم شیشه ویترای یا ویترای روی شیشهچیست؟

تزئین ظروف شیشه‌ای با رنگ هنری است که قرن‌ها در میان ملل مختلف محبوبیت داشته است و آثار متعدد و متنوعی از این هنر را می‌توان در موزه‌های نقاط مختلف جهان یافت.آراستن بطری‌ها، لیوان‌ها و ظروف شیشه‌ای و همچنین آینه‌های کوچک و بزرگ با نقاشی‌های ساده کاری بسیار ساده است که با یادگیری چند تکنیک ساده می‌توانید ظرف چند ساعت در منزل انجام دهید.برای نقاشی روی شیشه که آن را ویترای نیز می‌نامیم، نیاز به وسایل متعدد و خاص نیست بلکه با مقداری رنگ مخصوص ویترای یا کار بر روی شیشه و وسایل متداولی مانند قلم مو و اسفنج می‌توانید ظروف شیشه‌ای بسیار معمولی و حتی کم ارزش مثل بطری‌ها و شیشه‌های محتوی سس، مربا و آبلیمو را به ظروف زینتی و منحصر به فردی تبدیل کنید. خیلی عالیه مگه نه؟

حالا بریم سراغ وسایل و ابزار مورد نیاز برای شیشه ویترای یا ویترای روی شیشه

وسایل لازم:

-شیشه ویترای یا ویترای روی شیشه : رنگهای ویترای بر دو پایه ی تینر و آب هستند. رنگ های پایه آب برای تثبیت بعد از خشک شدن نیاز به حرارت دیدن در کوره دارند به همین دلیل این رنگ ها در بازار خیلی رواج ندارد.

رنگ های پایه تینر بعد از خشک شدن کاملا ثابت شده و با شستشو پاک نمیشود. البته باید حداقل 24 ساعت به رنگ زمان دهید تا کاملا خشک شود.

نکته خیلی مهم در رنگ های ویترای این است که خاصیت ترنسپرنت یا شفافیت دارند و میشود به سادگی آنها را باهم ترکیب کرد

- خمیر دورگیر شیشه ویترای یا ویترای روی شیشه : در رنگ های مختلف در بازار موجود هست که برای شروع پیشنهاد میکنم حتما رنگ مشکی ،طلایی و سفید را تهیه کنید

 

-پالت شیشه ویترای یا ویترای روی شیشه:  برای اینکه رنگ هارا داخل آن بریزید و در صورت نیاز راحت رنگ هارا ترکیب کرده و رنگ جدید بسازید.

- قلم مو سر گرد : بهتر است که حتما قلم موی شماره ی ۴ و ۸ و صفر داشته باشید.

- شیشه ویترای یا ویترای روی شیشه: می توانید از یک شیشه صاف استفاده کنید و بعد قاب بگیرید یا روی پارچ و لیوان وشیشه های خالی سس و مربا و آینه و کاشی و…. هر چی که مایل بودید بکشید.

 

 

 

-تینر :برای شستن قلم مو ها باید از تینر استفاده کنید

 

 

 

- حلال ویترای :  از حلال برای رقیق کردن رنگ استفاده میکنیم . نکته خیلی مهم این است که برای رقیق کردن رنگ های ویترای حتما از حلال هم مارک رنگ استفاده کنید تا رنگ خراب نشود

 

 

 

بهتره یک شی نوک تیز داشته باشین که حباب های رو رنگ را بترکونین وگرنه بعد از خشک شدن کار دیده میشوند

 

 

 

طرح خام ویترای : انتخاب طرح کاملا سلیقه ای هست و شما میتونید از بین صدها طرحی که هنری برایتون گردآوری کرده طرح مورد نطرتون رو انتخاب کنید و دست به کار بشید

 

 

 

مشاهده   طرح ویترای روی شیشه

 

 

 

 

 

ترکیب رنگها برای درست کردن رنگهای زیباتر

 

 

 

 این هم ترکیب رنگها برای درست کردن رنگهای خوشگلتر، امیدوارم به دردتون بخوره و ازش استفاده کنین

 

رنگ های اصلی :

آبی – قرمز – زرد

 

رنگ های روشن :

رنگ اصلی + سفید

 

رنگ های تیره :

رنگ اصلی + سیاه

 

 

 

ترکیب رنگها

 

قرمز + زرد = نارنجی

آبی + قرمز = بنفش

آبی+ زرد = سبز

سبز + مشکی = سبز لجنی

آبی + سفید = آبی آسمانی

قرمز + مشکی = زرشکی

 قرمز+ صورتی سیر= زرشکی

زرد(کم) + آبی +سفید = فیروزه ای

نارنجی + قهوه ای = حنائی

سبز + آبی = فیروزه ای پر رنگ

آبی + کمی مشکی = سورمه ای

سفید + سیاه = خاکستری

قرمز + سفید = صورتی

مشکی + قرمز +زرذ = قهوه ای روشن

صورتی + زرد = کرم

سیاه + زرد = قهوه‌ای مایل به سبز

قهوهای + قرمز = گلبه ای

نارنجی + زرد = خردلی

سیاه + نارنجی = قهوه ای

سفید + آبی تیره= آبی روشن

قرمز + بنفش= بنفش مایل به صورتی

زرد + سفید= لیمویی

 

 

 

رنگ های گرم

قرمز – زرد – نارنجی

 

رنگ های سرد

آبی – سبز – بنفش

 

ترکیب قرمز با رنگ های دیگر

قرمز کم + آبی = نیلی

قرمز زیاد + آبی = سرخابی

قرمز + سفید = صورتی

قرمز + سیاه = جگری

قرمز زیاد + زرد + آبی = خرمایی

قرمز کم + زرد + آبی = قهوه ای

 

ترکیب آبی با رنگ های دیگر

آبی + زرد = سبز

آبی + قرمز =بنفش

آبی+ سیاه =سرمه ای

آبی + سفید آسمانی

آبی + سیاه +سفید =طوسی

 

ترکیب زرد با رنگ های دیگر

زرد + قرمز= نارنجی

زرد + آبی=سبز

زرد + سفید = نخودی

زردکم + آبی + سفید = فیروزه ای

زرد + آبی کم + سفید = لیمویی

زرد زیاد + آبی + سفید کم = مغز پسته ای

 

ترکیب های رنگ

صورتی + زرد = کرم

آسمانی + سیاه + طوسی

قهوه ای + زرد + سفید = اکر

زرد + سفید + قهوه ای + اکر = طلایی

آبی + زرد + سفید = ارغوانی

سبز + قرمز = بلوطی ( شکلاتی )

زرد + سیاه کم + سفید = سیر

سیاه کم + زرد + آبی = یشمی

زرد + آبی کم + قرمز کم = رنگ گونه

سیاه + سفید = انواع خاکستری

زرد + سفید + آبی = ارغوانی

آبی + زرد + سفید = سبز روشن

آبی + زرد = سبز روشن خنثی

سفید + قرمز + زرد + قهوه ای = رنگ معمولی صورت

 آموزش شیشه ویترای یا ویترای روی شیشه

خب تا حدودی با هنر ویترای آشنا شدید ، خیلی زود مواد و ابزار مورد نیاز رو تهیه کنید تا در جلسه یعد باهم کار رو شروع کنیم

[google_map src=""]

 

شیشه  ویترای - ویترای روی شیشه

شیشه  ویترای - ویترای روی شیشه

شیشه  ویترای - ویترای روی شیشه

شیشه  ویترای - ویترای روی شیشه

 

آموزش استین گلاس و ویترای

 استین گلاس و ویترای

استین گلاس چیست ؟ : استین گلاس یکی از تکنیکهای زیرشاخه تکنیک اصلی ایربلاست است ، در این روش ساینده های معدنی یا پایه خاک بوسیله هوای فشرده شتاب گرفته و با سرعت بر روی سطح قطعه پرتاب میگردند . نامگذاری این تکنیک به استین گلاس بدلیل استفاده گسترده در آن از ساینده های پایه خاک یا معدنی است که ترجمه لغوی آن به انگلیسی sand  میباشد . همچنین لازم به ذکر است اولین ذرات ساینده بکار رفته در استین گلاس ، توسط طبیعت در طوفان شن میباشد . ترجه لغت به لغت استین گلاس در فارسی شن پاشی یا همان طوفان شن کوچک خودمان است !

 

داستان اختراع استین گلاس : داستان از این قرار است که روزی جنرال بنجامین تیلگمن ، در کلبه چوبی خود در قرارگاهی نظامی مشغول استراحت بود ، که در آن محل طوفان شن رخ میدهد . بعد از تمام شدن طوفان ، ژنرال میخواهد از پنجره اتاق خود به بیرون نگاهی بیندازد که نمیتواند ….. بله ،  توجه ژنرال تیلگمن به شیشه پنجره اتاق خود جلب میگردد که در اثر برخورد ذرات شن در طی طوفان گذشته ، مات شده بود . اینجا بود که جرقه اختراع وسیله ای که با آن بتوان ذرات شن را با سرعت زیاد بر روی سطح استین گلاس برخورد داد در ذهن این مرد بزرگ و به تعبیری  پدر استین گلاس  ، ایجاد گردید ، و اولین دستگاه استین گلاس اختراع شد .

 

برای انجام عملیات استین گلاس تجهیزاتی مورد نیاز است که هرکدارم مکمل دیگری و مرتبط با شرایط کاری شما هستند .

 

اول هوای شیشه ویترای

هوای فشرده انرژی اصلی و کاربردی در تکنیک شیشه ویترای است و مقدار آنرا سایز سوراخ نازلی که در استین گلاس از آن استفاده میشود تعیین میکند نه دستگاه استین گلاس و حتی قیمت آن

 

به جدول زیر توجه نمایید :

جدول راهنمای میزان هوای فشرده مورد نیاز برحسب نازل مورد استفاده ( لیتر بر دقیقه )

Nozzle  mm       ۳          ۴          ۶٫۵       ۸٫۰       ۹٫۵       ۱۱٫۰     ۱۲٫۵

۸ bar    ۲۱۰۰    ۲۸۰۰    ۴۲۰۰    ۶۶۰۰    ۹۵۰۰    ۱۱۶۰۰ ۱۶۱۰۰

۶ bar    ۱۵۷۵    ۲۱۰۰    ۳۱۵۰    ۴۹۵۰    ۷۱۲۵    ۸۷۰۰    ۱۲۰۷۵

۴ bar    ۱۰۵۰    ۱۴۰۰    ۲۱۰۰    ۳۳۰۰    ۴۷۵۰

نکته : در مورد تامین هوای فشرده برای شیشه ویترای به هیچ وجه نمیتوان با مقدار هوای فشرده کمتر و یا فشار کمتر به نتیجه مطلوب و استاندارد رسید . شما در حین انجام استین گلاس با افت فشار هوا در اثر رطوبت محیط ، طول شلنگ باد و استین گلاس مورد استفاده ، خورده شدن سر نازل و مصرف بیشتر هوای فشرده روبرو هستید . لطفا توجه داشته باشید انرژی اصلی برای پرتاب ساینده در دستگاههای استین گلاس هوای فشرده است و باید بصورت مناسب و روتین تامین شود .

 

تمام مواردی که برای مصرف هوای فشرده در مورد شیشه ویترای بیان شده در مورد تکنیک های : وت بلاست ، شات بلاست با هوای فشرده ، شات پینینگ ، سودا بلاست و … نیز وجود دارد .

 

دوم دستگاه ویترای روی شیشه :

 

برای انتخاب دستگاه استین گلاس اولین نکته اندازه قطعه ای است که باید عملیات استین گلاس برروی آن انجام شود .

 

اگر قطعه از یک صندلی بزرگتر باشد مهمولا انتخاب : دیگ ویترای روی شیشه یا دستگاه استین گلاس پرتابل / سیار خواهد بود

 

اگر امکان استین گلاس خشک در محیط وجود نداشته باشد انتخاب : دستگاه وت بلاست یا بلاست روم/اتاق استین گلاس خواهد بود .

 

اگر قطعه از یک صندلی کوچکتر باشد انتخاب : کابین استین گلاس یا دستگاه استین گلاس کابینی خواهد بود . 

 

پس از مشخص شدن اندازه ، شکل ، جنس ، تیراژ با تعداد قطعه میتوان یک انتخاب بهینه برای دستگاه استین گلاس داشت .

 

یک قاعده کلی برای انتخاب حدودی دستگاه استین گلاس با توجه به اندازه قطعه مورد کاربری وجود دارد و آن این است : هرچه قطعه بزرگتر باشد دستگاه استین گلاس مناسب آن کوچکتر خواهد بود و هرچه قطعه کوچکتر باشد دستگاه استین گلاس مناسب آن بزرگتر و شاید گرانتر خواهد بود .

 

یکی از مهمترین گزینه ها در انتخاب بهینه دستگاه استین گلاس ، ایمنی کاربر مرتبط با آن است

 

بعد از آن حفظ محیط کار از نظر آلودگی و هزینه های سربار مرتبط است

 

سپس به سراغ راندمان و کارایی بالاتر میرویم

 

 

استین گلاس

 

 

 

سوم انتخاب ساینده :

 

این مورد وابستگی زیادی به عملیات بعد از بلاستینگ بر روی قطعه و همچنین نوع آلودگی روی سطح قطعه قبل از استین گلاس شدن دارد .

 

۱ – ساینده های پایه خاک  ، آلایندگی بالای زیست محیطی و قیمت اولیه ارزانتر دارند

 

غبار منتشره بالای این ساینده ها بدلیل سختی پایین آنها میباشد

 

این ساینده ها برای استین گلاس قطعاتی که آلودگیهایی نظیر چربی و جرم زدودنی بسیار آلوده دارند مانند جلبک دریایی و نظیر این ، بکار میروند . زیرا پس از استین گلاس ساینده با این آلودگیها مخلوط میشود و قابل جدا شدن نیست و از نظر اقتصادی توجیه استفاده با ساینده ارزان است .

 

 

۲ – ساینده های فرآوری شده : آلایندگی زیست محیطی به مراتب کمتر و قیمت اولیه بالاتری دارند .

 

آلایندگی کمتر این ساینده ها بدلیل سختی بالاتر آنها نسبت به ساینده های معدنی ارزان قیمت یا یکبار مصرف است

 

کاربرد این ساینده ها بیشتر در دستگاههای استین گلاس کابینی و اتوماتیک است که گردش ساینده بصورت خودکار انجام میشود و همچنین سطح قطعاتی که استین گلاس میشوند معمولا بدون چربی و جرمهای آلوده هستند .

 

[google_map src=""]

 

لازم به ذکر است ساینده های فولادی در موارد بسیاری از بهینه ترین ساینده ها در صنعت بلاستینگ به شمار میروند .

 

غبار منتشره ساینده های فولادی بسیار کم است و در برخی موارد نسبت به استین گلاس قابل چشم پوشی است

 

سختی ساینده های فولادی بین ۳۵ تا ۵۳ راکول میباشد . که این امر صرفه جویی در مصرف هوای فشرده در فشار بالا ، راندمان بلاستینگ و تمیزکاری سریعتر سطح قطعات و همچنین استهلاک کمتر سیستم غبارگیر دستگاههای استین گلاس را در پی دارد .

 

کاربرد ساینده های فولادی بسیار وسیع است بطوری که تقریبا میتوان گفت تمام سطوح قطعات صنعتی و غیر صنعتی را میتوان با ساینده های فولادی بلاست نمود . البته هر قطعه شرایط کاری مخصوص به خود را داراست . اما ساینده های فولادی جزء ساینده های با صرفه اقتصادی بالا در صنعت میباشند .

 

شات استیل : ساچمه استنلس استیل

 

کاربرد : بلاستینگ سطح قطعات فولادی ، استیل ، آلومینیوم و برنجی

 

سطح ارائه شده توسط این ساینده پس از بلاستینگ براق میباشد و صیقلی و آلودگیهای چربی و غیره به سطح قطعه نمیچسبد .

 

قیمت : ۱۳ یورو برای هر کیلو

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فیلم آموزشی استین گلاس شیشه

 

قابل دانلود در سایت آپارات

 

استین گلاس سنگ

 

دستگاه استین گلاس مورد استفاده معمولا استین گلاس سیار میباشد . برای کارگاههای داخل شهر یا مکانهایی که عدم انتشار غبار و آلودگی برای آنها مهم است دستگاه استین گلاس کابینی مخصوص سنگ هم گزینه بهینه ای است.

 

با توجه به ساعت کاری و مقدار متر مربع سطح مورد نیاز برای استین گلاس در روز دستگاه مورد نظر انتخاب میشود . حداقل هوای فشرده مورد نیاز برای استین گلاس سنگ یادبود در کلاس کاری خدماتی کارگاهی مقدار ۳۰۰۰ لیتر بر دقیقه با فشار کاری مداوم ۸ بار میباشد .

 

فیلم آموزشی استین گلاس سنگ

 

قابل دانلود در سایت آپارات

 

استین گلاس چوب

 

دستگاه استین گلاس مورد استفاده معمولا استین گلاس سیار میباشد . با توجه به ساعت کاری و مقدار متر مربع سطح مورد نیاز برای استین گلاس در روز دستگاه مورد نظر انتخاب میشود . حداقل هوای فشرده مورد نیاز برای استین گلاس چوب در کلاس کاری صنعتی مقدار ۳۰۰۰ لیتر بر دقیقه با فشار کاری مداوم ۸ بار میباشد .

 

فیلم استین گلاس چوب

آموزش شیشه ویترای در 10 گام

گام اول : برش شیشه ویترای

اولین و مهمترین قدم در استین گلاس برش شیشه ویترای است از این رو از هنرجویان درخواست دارم که در یادگیری این فن نهایت دقت و حوصله را داشته و تا می توانند تمرین کنند .

الماس برش شیشه ویترای را که قبلا آغشته به نفت کرده ایم به شکل کاملا عمود بر روی شیشه قرار داده و به آرامی حرکت می دهیم به طوری که نیش الماس بر روی شیشه چرخیده و از این حرکت صدایی شنیده شود .

خط برش بر روی شیشه دیده می شود , در ابتدا فقط بر روی یک قطعه شیشه خط می کشیم و سعی می کنیم تا کاملا در این کار تبحر کسب نماییم . خط برش نباید منقطع باشد چرا که شیشه ازهمان نقطه جدا نخواهد شد .

پس از آنکه در کشیدن خطوط صاف تبحر لازم را یافتیم شروع به کشیدن خطوط منحنی می کنیم که کمی مشکل تر است ولی در آن نیز با تمرین کافی به مهارت خواهید رسید .

پس از کشیدن خط با چند ضربه آرام با پشت الماس و استفاده از انبر مخصوص شیشه قطعات بریده شده را , جدا می کنیم .

روشهای دیگری نیز برای جدا کردن شیشه وجود دارد مانند قرار دادن الماس به عنوان یک اهرم زیر خط برش و فشار از دو طرف و یا ضربه ای بر لبه میز از زیر خط برش . هر یک از این روشها که برای ما ساده تر باشد را می توانیم برای برش شیشه انتخاب کنیم .

 

گام دوم : طراحی و شماره گذاری طرح ویترای روی شیشه

پس از عبور از گام اول نوبت به آماده کردن طرح مورد نظر و شماره گذاری ویترای روی شیشه است . در این مرحله هنرجو می تواند از طرحهای آماده استفاده نماید و یا خود با اشراف بر محدودیتهای فرم بری در شیشه و اصول طراحی , طرح مناسب استین گلاس را آماده نماید. پس از آماده سازی طرح باید آن را شماره گذاری نماییم به طوری که هر قطعه نام یا شماره مخصوص خود را داشته باشد تا در هنگام مونتاژ قطعات به راحتی پیدا شوند . پس از آن از طرح آماده شده کپی می گیریم تا ویترای روی شیشه طرح یکسان داشته باشیم .

 

طراحی و شماره گذاری طرح - استین گلاس

گام سوم : چسباندن طرح روی مقوا و تیغ زدن استین گلاس

در این مرحله که بسیار ساده است یکی از طرحهای استین گلاس را با چسب مایع بر روی مقوا می چسبانیم به طوری که هیچ حباب و یا اعوجاجی روی طرح ایجاد نشود آنگاه اجازه می دهیم تا کاملا خشک شود . سپس توسط یک تیغ تیز فرمهای شماره گذاری شده  را یک به یک برش می زنیم و از دل مقوا خارج می کنیم . دقت برش در این قسمت بسیار مهم است و به کیفیت کار نهایی کمک می کند .

 

گام چهارم : انتقال شکل قطعات بر روی شیشه دکوراتیو

در این مرحله شیشه دکوراتیو برش خرده را بر روی شیشه هایی که به لحاظ رنگی مد نظر داشته ایم گذاشته و با یک ماژیک بسیار نازک دور آنها را خط می کشیم تا شکل آنها بر روی شیشه منتقل شود . در نظر داشته باشید که انتخاب رنگ و بافت شیشه برای هر قطعه در این مرحله تا چه حد اهمیت دارد چرا که شیشه دکوراتیو عمده ای از زیبایی کار به اتخاب نوع شیشه مناسب طرح بستگی خواهد داشت .

 

گام پنجم : برش قطعات آینه دکوراتیو

این مرحله در عین حال که بسیار آینه دکوراتیو است ولی آسان نیز می باشد چرا که هنرجو مهارت لازم را در برش شیشه یافته است و فقط نیاز است تا بوسیله الماس از روی خطوط فرم بری نماید . برای کار استین گلاس به طور معمول از شیشه های 4 میل استفاده می شود . پس از برش هر قطعه شماره آن را با ماژیک و یا چسب کاغذ روی آن می نویسیم و قطعه را در کناری می گذاریم . این کار را تا جایی ادامه می دهیم که تمام قطعات برش بخورند . ممکن است در طرحمان بعضی از قطعات را تراش خرده در نظر گرفته باشیم در اینصورت این قطعات را بعد از برش به قسمت تراش می فرستیم تا تراش مد آینه دکوراتیو انجام شود . باید توجه داشته باشید که ضخامت شیشه هایی که قرار است تراش بخورند باید بیشتر باشد تا پس از تراش لبه های آنها به ضخامت سایر شیشه ها برسد .

 

گام ششم : سا ب قطعات آینه تزئینی

یک آینه تزئینی بر حرفه ای تقریبا نیازی به این مرحله ندارد چرا که برشهای بسیار دقیقی میزند که به راحتی داخل لدکیم قرار می گیرد ولی به هر حال شیشه هایی که با دست برش می خورند بخصوص زمانیکه هنرجویان در مراحل اولیه برش شیشه هستند دچار ایراداتی چون بزرگی یا کوچکی قطعه , پلیسه شدن لبه های شیشه یا مواردی از این دست می شوند . در این مرحله ما با استفاده از دستگاه ساب برقی شروع به ساب زدن لبه های شیشه می کنیم تا آینه تزئینیدر برش وجود داشته است برطرف گردد .

 

گام هفتم : کشیدن لدکیم

لدکیم وفتولی سربی است که به شکل Hمی باشد و از دوطرف شیشه داخل آن قرار می گیرد . این لدکیم ها در زمان تولید به شکل ریخته گری در قالب ساخته می شوند و بدلیل نرم بودن سرب کاملا دفرمه هستند به همین دلیل قبل از مونتاژ باید آنها را بکشیم . این کار با کمک یک گگیره انجام می شود که لد کیم را از یک طرف به آن مهار می کنیم و از طرف دیگر با یک انبر دست آن را می گیریو و با تمام قدرت می کشیم . این کار باعث می شود لدکیم ما کاملا صاف شود و در زمان اجرا خطوط خود را به زیبایی نشان می دهند .

در این مرحله نیاز به یک تخته زیر کار داریم که باید از ابعاد طرح ما کمی بزرگتر باشد و ضخامت آن در حدی باشد که میخ به راحتی در آن فرو رود .سپس طرح دوم که کپی طرح اول بود را بر روی تخته می چسبانیم و با کمک زوارهای چوبی طرح را مهار می کنیم . این زوارها با ضخامت بیش از یک سانت بوده و به طور دقیق در محدوده طرح توسط میخ نصب می شوند . اولین قدم در مونتاژ کار قرار دادن لدکیمی سرتاسری است که کادر بیرونی ما را تشکیل می دهد . سپس یک به یک قطعات را از گوشه سر جای خود قرار می دهیم و لدکیم را به اندازه خطوط برش زده و شیشه را به شکلی داخل آن قرار می دهیم که تمامی قطعات دور تا دور شان با لدکیم مهار شود . طبیعتا می دانید که هر لدکیمی از دو طرف شیشه خور دارد . با توجه به این موضوع قطعات را یک به یک در لد قرار می دهیم و با میخ مها می کنیم تا کار به انتها برسد .

 

گام نهم : لحیم شیشه تزئینی

در این مرحله که مرحله پایانی کار است نیاز به هویه داریم همچنین قلع بدون روغن و روغن لحیم . قسمتهایی که اتصال خطوط به یکدیگر هستند را ابتدا روغن زده و سپس با کمک هویه قلع را آب می کنیم و به یکدیگر جوش می دهیم . پس از آنکه تمامی شیشه تزئینیلحیم شدند کار را از زوار خارج کرده و قسمت پشت آن را نیز لحیم می کنیم . پس از اتمام لحیم کاری کار ما به شکل یکپارچه در می آید .

 

گام دهم : گلیز شیشه تزئینی

پس از اتمام کار برای آنکه منافذ لدکیم به خوبی پر شود مخلوطی از مل , تربانتین , دوده و روغن بزرک آماده میکنیم و با فرچه بر روی کار کاملا می کشیم تا تمامی منافذ به خوبی پر شود و کار کاملا محکم شود .

 

نقشه شیشه ویترای دکو تهران

 

 

 

 

 

 

پس از آن کار شسته شده ودر صورت نیاز رنگ آمیزی یا آبکاری می شود تا قطعات فلز به رنگ دلخواه در آید . پس از اتمام کار می توان آن را در چهارچوب درب , پنجره و یا قابی که در نظر داریم قرار دهیم

آینه کاری روی دیوار منازل مدرن

آینه کاری روی دیوار منازل مدرن

این آینه کاری توسط شرر و همکاران (1982؛ به­نقل از مژدهی، 1382). به عنوان ابزاری برای تعیین سطوح متفاوت خودکارآمدی عمومی افراد ساخته شده است (براتی، 1376؛ به­نقل از مژدهی، 1382). این پرسشنامه انتظارات کارآمدی در مواردی مانند مهارت اجتماعی یا شایستگی­های حرفه­ای نوشته شده است. این موارد بر موضوع­های زیر متمرکز هستند (مژدهی،  آینه کاری ).

الف-­ گرایش به آغاز نمودن رفتار.

ب-­­ تمایل به تکمیل رفتار.

ج-­ پافشاری در صورت ناکامی.

 آینه کاری روی دیوار منازل مدرن

     آینه کاری روی دیوار شیوه­ی نمره­گذاری پرسشنامه­ی خودکارآمدی به این صورت است که به هر ماده از ۱ تا ۵ امتیاز تعلق می‌گیرد. به­طور کلی این پرسشنامه شامل ۱۷ ماده است که ماده­های شماره ۳، ۸، ۹، ۱۳ و ۱۵ از راست به چپ و بقیه از چپ به راست امتیازشان افزایش می­یابد. حداکثر نمره خودکارآمدی 85 و حداقل نمره آن 17 می­باشد. فردی که در آزمون نمره­ای کمتر از44کسب نماید دارای خودکارآمدی بالا می­باشد(مقصودی، آینه کاری روی دیوار ).

آینه کاری مدرن منازل مدرن

    براتی (آینه کاری مدرن ؛ به­نقل از مژدهی، 1382) در یک تحقیق برای به دست آوردن روایی آزمون، این آزمون را همراه با آزمون دیگری به نام مقیاس عزت نفس روی یک گروه 100 نفری انجام داده است و همبستگی 61/0 را گزارش کرده است که در سطح 05/0 معنی­دار می­باشد. علت استفاده محقق از مقیاس عزت نفس این است که شرر و همکاران (1982؛ به­نقل از مژدهی، 1382). نیز از آزمون عزت نفس به عنوان یکی از متغییرهای همبسته با خودکارآمدی معرفی کرده­اند (براتی، 1376؛ به­نقل از مژدهی، آینه کاری مدرن).

آینه کاری منزل مدرن

    آینه کاری منزل (1376؛ به­نقل از مژدهی، 1382) جهت بررسی پایایی این آزمون از روش دونیمه کردن استفاده کرده است. پایایی آزمون از طریق روش اسپیرمن – براون با طول برابر، 76/0 و با طول نابرابر 76/0 و از روش دونیمه کردن گاتمن 76/0 به دست آمده است. آلفای کرونباخ یا همسانی کلی سوالات برابر با 79/0 به دست آمده است که رضایت­بخش می­باشد. در پژوهش دیگری کرامتی (آینه کاری منزل ؛ به­نقل از مژدهی، 1382) برای به دست آوردن قابلیت اعتماد از روش آلفای کرونباخ استفاده کرده و ضریب پایایی 85/0 به دست آمده است.

1-General Self-Efficacy Scale

 

ادرس آینه کاری بر روی نقشه

آینه کاری

 

آینه تزئینی ونیزی

آینه تزئینی ونیزی

برخی آینه تزئینی معتقد می­شویم که آن رویداد ناخوشایند، همیشه ادامه خواهد یافت و ما نمی­توانیم برای بهتر ساختن آن، قدمی برداریم. چنین افکاری که به تداوم رویدادها مربوط­اند، باعث می­شوند ناراحت شویم و بدون آن که تلاشی به عمل بیاوریم، از کوشش بیشتر دست برداریم. برعکس، اگر آینه تزئینی باشیم که آن وضعیت، موقتی و قابل تغییر است، آنگاه خود را پرانرژی می­یابیم و درصدد پیدا کردن راهی برای تغییر دادن آن، برمی­آییم.

شیشه تزئینی ونیزی

در این شیشه تزئینی به دو صورت می­توان با دانش­آموز تمرین کرد: 1- با استفاده از تصاویر کارتونی 2- با استفاده از تبیین رویدادهای زندگی واقعی. که در این پژوهش از تصاویر کارتونی استفاده شد (سایت آپارات، شیشه تزئینی). جلسه آخر جمع­بندی جلسات و اجرای پس­آزمون اختصاص یافت.

 

 استین گلاس ونیزی

گام اول-  آموزش گفتگوی استین گلاس : بعضی از کودکان می­دانند که هرگاه اتفاق ناخوشایندی برای آن­ها روی می­دهد به خودشان چه می­گویند؛ اما بعضی دیگر از این گفته­ها، آگاهی ندارند. مهم­ترین نکته این است که تأکید کنید استین گلاس زدن با خود عملی کاملاً طبیعی است که همه آن را انجام می­دهند. با کمک این روش افراد وا­داشته می­شوند .

 

شیشه ویترای ونیزی

شیشه ویترای درونی را تغییر دهند و اظهارات سازنده­ای به نام نجواهای درونی تقویتی یا مثبت را در جریان کنار آمدن با فشار روانی یا رسیدن به هدفشان با خود تکرار کنند، به عملکرد خود فکر کنند و خود را برای عمل و اقدام و مقابله تقویت نمایند. اهم آموزش­های داده شده شامل مفهوم خود­گویی و انواع آن و نقش خود افراد در خودگویی، آشنایی با افکار خودمغلوبی و اظهارات مربوط به خود، در آموزش خودگویی مثبت از نمایش عملی، ایفای نقش و سی دی آموزشی خودگویی مثبت استفاده شد (مقیمیان و کریمی، شیشه ویترای).

 

شیشه دکوراتیو  و یا آینه دکوراتیو ونیزی

گام دوم-  توضیح مدل شیشه دکوراتیو  و یا آینه دکوراتیو برای کودک: وقتی که دانش­آموز توانست از گفتارهای درونی خود، آگاهی پیدا کند، وقت آن رسیده که مدل ABC را برای او توضیح داده شود. نکته­ی مهم این است چگونگی احساس او به­طور قطع از آن واقعه­ی ناراحت کننده ناشی نمی­شود؛ بلکه او در هنگام بروز مشکلات به خود چه می­گوید، باعث می­شود که چنان احساسی پیدا کند. همچنین در این مرحله الگوی دقیق رفتاری مشخص می­شود.

شیشه دکوراتیو  و یا آینه دکوراتیو نوری

گام سوم-  ربط دادن افکار به شیشه دکوراتیو  و یا آینه دکوراتیو : به دانش­آموز می­گوییم که وظیفه­ی او آن است که هر فرد را با احساسی که با آن همراه است، ارتباط دهد. مثلاً بگویید: هر وقت با بهترین دوستت دعوایت شود، می­توانی درباره­ی این دعوا افکار مختلفی داشته باشی. و هر فکر، باعث می­شود که احساس مختلفی پیدا کنی.

 

ادرس آینه تزئینی بر روی نقشه

شیشه-تزئینی-و-آینه-تزئینی