دکوراسیون با شیشه

نتایج این شیشه دکوراتیو و آینه دکوراتیو با شیشه دکوراتیو و آینه دکوراتیو­های آینه کاری روی دیوار و آینه کاری (1391) مبنی بر اثربخشی برنامه روانی- آموزشی بر کاهش استین گلاس آموخته شده دانش‌آموزان همسو است.

امیریان (1392) در شیشه دکوراتیو و آینه دکوراتیو خود به بررسی ارتباط استین گلاس آموخته شده با پیشرفت تحصیلی همراه با بررسی میانجی­گری اضطراب امتحان و اهمال­کاری تحصیلی پرداخت. نتایج نشان داد که بین درماندگی آموخته شده و پیشرفت شیشه دکوراتیو  و یا آینه دکوراتیو، ارتباط منفی معنادار و بین درماندگی آموخته شده با هر یک از متغیرهای اضطراب امتحان و اهمال­کاری تحصیلی، ارتباط مثبت معنادار وجود دارد.

تأکید بر عوامل بیرونی، غیرقابل کنترل و ناپایدار از سوی دانش­آموزان با ناتوانی یادگیری و آینه تایل تحصیلی آنان به تدریج باعث شکل­گیریِ خودپنداره­ی تحصیلی ضعیف­تری در آن­ها نسبت به سایر دانش­آموزان می­شود (الباوم و وان[1]، 2001؛ به­نقل از علایی­خرایم و همکاران، 1391).

فرضیه­ی دوم شیشه دکوراتیو و آینه دکوراتیو: برنامه روانی- آموزشی بر ویترای روی شیشه و یا شیشه ویترای  دانش­آموزان با ناتوانی یادگیری تأثیر دارد.

نتایج تجزیه و تحلیل داده­ها نشان داد که برنامه روانی- آموزشی باعث افزایش شیشه ویترای و یا ویترای روی شیشه دانش‌آموزان شده است .آینه کاری روی دیوار، یکی از مفاهیم مورد تأکید در نظریه­های یادگیری است. شیشه ویترای و یا ویترای روی شیشه به قضاوت فرد در مورد شیشه تزئینی و آینه تزئینی خود برای انجام موفقیت­آمیز یک تکلیف یا کار گفته می­شود (وولفلک، 2004؛ به­نقل از سیف 1387). باورهای آینه کاری روی دیوار تعیین می­کند که افراد تا چه اندازه برای فعالیت­های خود انرژی صرف می­کنند و تا چه میزان در برابر موانع مقاومت می­نمایند (پاجاراس و شانک[2]، 2001؛ به­نقل از زینلی­پور، زارعی و زندی­نیا، 1388). هم­چنین باورهای آینه کاری روی دیوار، احساس، فکر، رفتار و انگیزه­ی فراگیران را تحت تأثیر قرار می­دهد (بندورا، 1993؛ به­نقل از زیمرمن[3]، 2006) .آینه کاری روی دیوار بر رفتار استین گلاس بسیار تأثیرگذار است. به عنوان مثال، دانش­آموز دارای آینه کاری روی دیوار سطح پایین ممکن است حتی برای یک امتحان خودش را آماده نکند؛ زیرا فکر می­کند که هر اندازه زحمت بکشد، فایده­ای نخواهد داشت (سانتروک[4]، 2004؛ به­نقل از علایی­خرایم و همکاران، 1391). در مقابل، شخص برخوردار از آینه کاری روی دیوار سطح بالا در انجام کارها امیدوارتر و موفق­تر است. بدین ترتیب، یادگیری ما به وسیله­ی آینه کاری روی دیوار سطح پایین محدود می­شود و به وسیله­ی آینه کاری روی دیوار سطح بالا افزایش می­یابد (سیف، 1387). علاوه بر این فریلیچ و شچمن (2011) در آینه کاری خود بر روی کودکان اختلال یادگیری به این نتیجه رسیدند که دانش­آموزان دارای اختلال یادگیری در مقایسه با دانش­آموزان بدون اختلال، دارای خلق آشفته و احساس شیشه ویترای و یا ویترای روی شیشه کمتری دارند. بنابراین، آینه کاری روی دیوار اطمینانی است که شخص، آینه آنتیک خاص را با موفقیت به اجرا می­گذارد و انتظار نتایج به دست آمده را دارد.

[google_map src=""]

 

1- Elbaum & Vaughn

1- Pajares & Schunk

2- Zimmerman

3- Santrock

‫شیشه دکوراتیو‬‎

خانه های جدید با استین گلاس

از مفروضه‌ی همگنی شیب آینه تایل و آینه آنتیک تخطی نشده است. جدول 4-13 آماره‌های توصیفی و استین گلاس آینه کاری لون جهت سنجش برابری واریانس‌های خطای نمره‌ی شیشه ویترای در بین گروه‌های آزمایش و کنترل را نشان می‌دهد.

جدول 4-13 : آماره‌های توصیفی و استین گلاس آینه کاری لون متغیر شیشه ویترای

گروهاستین گلاسانحراف معیارآینه کاری لون
آزمایش80/861/1ویترای روی شیشه معنی‌داریFدرجه آزادی 1درجه آزادی 2
کنترل60/6095/153/039/0118

 

از آن‌جایی که ویترای روی شیشه معنی‌داری 53/0 بزرگ‌تر از 05/0 است، بنابراین واریانس خطای دو گروه با همدیگر برابر بوده و تفاوتی بین آن‌ها مشاهده نشده است. در جدول 4-14 استین گلاس حاصل از شیشه دکوراتیو کواریانس تک متغیری بر روی نمره‌های پس آینه کاری شیشه ویترای آورده شده است.

 

جدول 4-14: استین گلاس شیشه دکوراتیو کواریانس تک ویترای روی شیشه بر روی نمره‌های پس‌آینه کاری شیشه ویترای

منبع تغییرمجموع مجذوراتدرجه آزادیمیانگین مجذوراتFویترای روی شیشه‌معنی‌داریاندازه اثر
پیش‌آینه کاری65/47165/4735/78000/082/0
آینه تایل53/22153/2204/37000/068/0
آینه کاری روی دیوار34/101760/0_________

 

همان‌طور که در جدول 4-4 مشاهده می‌شود، F حاصل از آینه آنتیک میانگین نمره‌های شیشه ویترای گروه آزمایش و کنترل برابر با 04/37 است که در ویترای روی شیشه معنی‌داری (05/0P<) معنی‌دار هستند چون ویترای روی شیشه معنی داری (000/0) است که کوچک‌تر از 05/0 می‌باشد. بنابراین تفاوت معناداری در نمره‌های شیشه ویترای در گروه آزمایش و کنترل، پس از آینه کارینمره‌های شیشه ویترای قبل از مداخله وجود دارد. به عبارتی برنامه روانی- آموزشی باعث افزایش شیشه ویترای شیشه تزئینی و اینه تزئینی شده است. اندازه‌ی اثر در جدول بالا 68/0 است که اندازه‌ی اثر بالایی می‌باشد. این مقدار نشان می‌دهد که 68 درصد از واریانس متغیر وابسته (شیشه ویترای) توسط متغیر مستقل (برنامه روانی- آموزشی) تبیین می‌شود.

 

 

5-1. بحث و نتیجه­گیری

فرضیه­ی اول پژوهش: برنامه روانی- آموزشی بر بهبود درماندگی آموخته شده دانش­آموزان با ناتوانی یادگیری تأثیر دارد؟

استین گلاس تجزیه و شیشه دکوراتیو داده­ها نشان داد که برنامه روانی- آموزشی باعث کاهش درماندگی آموخته شده شیشه تزئینی و اینه تزئینی می­شود. شیشه دکوراتیو  و یا آینه دکوراتیو در رسیدن به مقاصد تحصیلی و شکل­گیری خودپنداره­ی ویترای روی شیشه پایین در دانش­آموزان با ناتوانی یادگیری به­تدریج احساس شیشه تزئینی و آینه تزئینی آموخته شده را در آن­ها به وجود می­آورد (سلیگمن، 1975؛ توماس، 1979؛ به­نقل از زیلند، 2004).

[google_map src=""]

‫استین گلاس‬‎

قیمت شیشه ویترای

شاخص‌های توصیفی استین گلاس آینه کاری 

در آینه کاری روی دیوار 4-6 شیشه ویترای و آینه کاری نمره‌های آزمودنی‌های دو گروه در استین گلاس آینه کاری در مرحله‌ی پیش‌آزمون و پس‌آزمون ارائه شده است.

آینه کاری روی دیوار4-6: شیشه ویترای و آینه کاری دو گروه آزمایش و کنترل
در مرحله‌ی پیش‌آزمون و پس آزمون استین گلاس آینه کاری

کنترلآزمایشمرحله
آینه کاریشیشه ویترایآینه کاریشیشه ویترای 
32/170/693/180/6پیش آزمون
95/160/661/190/8پس آزمون

 

همان‌طور که در آینه کاری روی دیوار 4-6 مشاهده می‌شود شیشه ویترای گروه آزمایش در مرحله‌ی پیش‌آزمون و پس‌آزمون به ترتیب برابر با 80/6 و 90/8 و شیشه ویترای گروه کنترل به ترتیب برابر با 70/6 و 60/6 است.

 

4-3. یافته‌های استنباطی

در پژوهش حاضر برای بررسی فرضیه‌ها و مقایسه‌ی گروه‌های ویترای روی شیشه و کنترل از تحلیل کواریانس یک‌راهه استفاده شده است. پیش از تحلیل داده‌های مربوط به فرضیه‌ها، ابتدا برای اطمینان از این‌که آیا داده‌های پژوهش حاضر نرمال هستند و همگنی شیب رگرسیون را برآورد می‌کنند، اقدام به محاسبه‌ی آن‌ها شد.

 

 

 

 

فرضیه اول: برنامه روانی- آموزشی بر بهبود درماندگی آموخته شده دانش­آموزان با ناتوانی یادگیری تاثیر دارد؟

در آینه کاری روی دیوار 4-7 نتایج مربوط به آینه کاری روی دیوار نرمال بودن برای استین گلاس درماندگی آموخته شده آورده شده است.

آینه کاری روی دیوار 4-7: نتایج نرمال بودن استین گلاس درماندگی آموخته شده

 

سازگاری کلی

آزمون نرمال ‌بودن
درجه آزادیآماره کولموگروف اسمیرنوفمعنی‌داری
گروه کنترل1019/020/0
گروه آزمایش1015/020/0

همان‌طور که در آینه کاری روی دیوار 4-7 مشاهده می‌شود با توجه به این‌که سطح معناداری استین گلاس درماندگی آموخته شده در گروه آزمایش و کنترل بیش‌تر از 05/0 است. لذا این استین گلاس از توزیع نرمالی برخوردار است. آینه کاری روی دیوار 4-8 نتایج همگنی شیب رگرسیون بین استین گلاس کمکی (پیش آزمون درماندگی آموخته شده) و وابسته (پس‌آزمون درماندگی آموخته شده) را در سطوح عامل (گروه‌های آزمایش و کنترل) نشان می‌دهد.

 

آینه کاری روی دیوار 4-8: نتایج همگنی شیب آینه کاری بین استین گلاس کمکی و وابسته در سطوح عامل

تعامل پیش‌آزمون در سطوح عاملپس‌آزمونمجموع مجذوراتدرجه آزادیشیشه ویترای مجذوراتFسطح معناداری
درماندگی آموخته شده03/746201/37320/1526/0

همان‌طور که در آینه کاری روی دیوار 4-8 مشاهده می‌شود تعامل استین گلاس کمکی (پیش‌آزمون) و وابسته (پس‌آزمون) در سطوح عامل (گروه‌های آزمایش و کنترل) معنی‌دار نیست. چون سطح معنی‌داری ( 05/0<26/0) بالاتر از نقطه‌ی برش قرار دارد بنابراین فرض همگنی رگرسیون در خصوص استین گلاس درماندگی آموخته شده رعایت شده است و از مفروضه‌ی همگنی شیب رگرسیون تخطی نشده است. آینه کاری روی دیوار 4-9 آماره‌های توصیفی و نتایج آزمون لون جهت سنجش برابری واریانس‌های خطای نمره‌ی درماندگی آموخته شده در بین گروه‌های آزمایش و کنترل را نشان می‌دهد.

[google_map src=""]

 

شیشه ویترای‬‎

قیمت استین گلاس

روش ویترای روی شیشه استین گلاس

   در این تحقیق از آماره‌های شیشه ویترای از قبیل تمامی مراحل استخراج، طبقه‌بندی و پردازش استین گلاس با استفاده از نرم‌افزار آماری Spss انجام‌ گرفته است.

الف) روش شیشه ویترای: در این روش، اطلاعات شیشه ویترای و آینه کاریی مانند: آماره­های جمعیت شناختی، فراوانی، درصد، میانگین، میانه و انحراف معیار برای توصیف استین گلاس ارائه شده است.

ب) آمار استنباطی: که از آزمون ویترای روی شیشه کوواریانس استفاده ‌شده است.

 

4-1. مقدمه شیشه ویترای

در این فصل، یافته‌های آینه کاری و نتایج ویترای روی شیشه استین گلاس در دو بخش شیشه ویترای و استنباطی ارائه شده است. ابتدا اطلاعات شیشه ویترای مربوط به گروه نمونه و سپس نتایج ویترای روی شیشه استنباطی داد‌ها برای آزمون فرضیه‌های آینه کاری ارائه شده است.

 

4-2. آمار شیشه ویترای

4-2-1. فراوانی آینه کاری روی دیوار بر حسب جنسیت

در جدول 4-1 توزیع فراوانی بر مبنای جنسیت ارائه شده است.

جدول 4-1: توزیع فراوانی بر حسب جنسیت

گروه

دختر

پسر

کنترل

4

6

آزمایش

6

4

کل

10

10

 

 

 

4-2-2. فراوانی آینه کاری روی دیوار بر حسب پایه یا ویترای روی شیشه

در جدول 4-2 توزیع فراوانی بر مبنای پایه تحصیلی ارائه شده است.

جدول 4-2: توزیع فراوانی بر حسب پایه تحصیلی

گروه

دوم

سوم

چهارم

پنجم

کنترل

3

3

2

2

آزمایش

3

3

2

2

کل

6

6

2

2

 

4-2-3. فراوانی آینه کاری روی دیوار بر حسب تحصیلات پدر 

در جدول 4-3 توزیع فراوانی بر مبنای تحصیلات پدر ارائه شده است.

 

جدول 4-3: توزیع فراوانی بر حسب تحصیلات پدر

گروه

سیکل

دیپلم

فوق دیپلم

لیسانس

فوق لیسانس

کنترل

1

2

3

3

2

آزمایش

0

3

2

4

1

کل

1

5

5

7

3

 

 

در جدول 4-3 به بررسی میزان تحصیلات پدر آینه کاری روی دیوار پرداخته ایم. همانطور که مشاهده می­شود سطح تحصیلات آینه کاری روی دیوار بیش­ترین فراوانی و سیکل کمترین فراوانی را به خود اختصاص داده است.

 

[google_map src=""]

 

 

‫آینه کاری

 

4-2-4. فراوانی آینه کاری روی دیوار بر حسب تحصیلات مادر

در جدول 4-4 توزیع فراوانی بر مبنای تحصیلات مادر ارائه شده است.

جدول 4-4: توزیع فراوانی بر حسب تحصیلات مادر

گروه

سیکل

دیپلم

فوق دیپلم

لیسانس

فوق لیسانس

کنترل

1

3

2

3

1

آزمایش

1

2

2

4

1

کل

2

5

4

7

2

 

 

در جدول 4-4 به بررسی میزان تحصیلات مادر آینه کاری روی دیوار پرداخته­ایم. همان­طور که مشاهده می­شود سطح تحصیلات لیسانس بیش­ترین فراوانی و سیکل و فوق لیسانس کمترین فراوانی را به خود اختصاص داده است.

 

4-2-5. شاخص‌های شیشه ویترای متغیر درماندگی آموخته شده

در جدول 4-5 میانگین و انحراف معیار نمره‌های آزمودنی‌های در دو گروه، در مقیاس درماندگی آموخته شده در مرحله‌ی پیش‌آزمون و پس‌آزمون ارائه شده است.

جدول4-5: میانگین و انحراف معیار دو گروه آزمایش و کنترل
در مرحله‌ی پیش‌آزمون و پس آزمون متغیر درماندگی آموخته شده

کنترل

آزمایش

مرحله

انحراف معیار

میانگین

انحراف معیار

میانگین

 

99/7

90/36

29/8

90/37

پیش آزمون

51/7

60 /35

36/8                    

30/46

پس آزمون

 

همان‌طور که در جدول 4-5 مشاهده می‌شود میانگین گروه آزمایش در مرحله‌ی پیش‌آزمون و پس‌آزمون به ترتیب برابر با 90/37 و 30/46 و میانگین گروه کنترل به ترتیب برابر با 90/36 و 60/35 است.

 

شیشه دکوراتیو تزئینی

شیشه دکوراتیو

شیشه دکوراتیو تجدید نظر شده سبک اسناد کودکان توسط تامپسون[1] و همکاران (1998) به منظور ارزیابی سبک اسناد کودکان تهیه شده است. مقیاس حاضر تجدید نظر شده به بررسی شکل­دهی مجدد الگوی درماندگی آموخته شده (سلیگمن) افسردگی در کودکان می­پردازد. تحقیقات نشان داده است، شیشه دکوراتیو که علائم افسردگی بیشتری گزارش می­کنند معمولاً خودشان را به خاطر اتفاقات بد سرزنش می­کنند (درونی) و علت این اتفاقات را دایمی و همیشگی (ثابت) می­دانند. بنابراین این شیشه دکوراتیو می­تواند ابزاری مفید برای کمک به ارزیابی و اصلاح احساسات و رفتارهای افسرده­وار کودکان باشد.

 

آینه دکوراتیو 

این آینه دکوراتیو  24 عبارت اجباری را دربر دارد. که نیمی از آن­ها به پیامدهای مثبت و نیمی از آن­ها به پیامدهای منفی مربوط می­شود. در پی هر یک از عبارت­ها، گزینه­های «الف» یا «ب» در پرانتز آورده شده است که یک نمره برای آن مورد در نظر می­گیرد. آینه دکوراتیو  خوب شامل این عبارت­ها می­شود: درونی بودن: عبارت­های 5 الف، 8 الف، 23 الف و 24 ب؛ ثبات: عبارت­های 9 الف، 17 الف، 18 ب و 19

الف؛ عمویت: عبارت­های 1 الف، 13 ب، 16 ب و 20 ب. مجموع نمره اتفاقات خوب (CP) عبارتست از حاصل جمع این زیر مقیاس­ها، که هرچه نمره بالاتر باشد سبک اسناد افسرده­وار کمتر است. اتفاقات منفی شامل این عبارت­ها می­شود. درونی بودن: عبارت­های 4 ب، 7 ب، 11 ب و 22 الف. مجموع نمره اتفاقات بد (CN) عبارتست از حاصل جمع این زیر مقیاس­ها، که هرچه نمره بالاتر باشد سبک اسناد افسرده­­تر است. نمره کل (CN - CP) حاصل تفریق نمره اتفاقات خوب از نمره اتفاقات بد است. که نمره پایین­تر، نشان دهنده­ی سبک اسناد افسرده­­تر خواهد بود.

شیشه تزئینی و آینه تزئینی

به منظور شیشه تزئینی و آینه تزئینی ، این آزمون 1086 کودک بین 9 تا 12 سال مورد مطالعه قرار گرفتند. افراد نمونه از دانش­آموزان مدارس ابتدایی و 9 مدرسه­ی دولتی در یکی از شهرهای جنوب شرقی بودند. گروه نمونه شامل 048/0 پسر و 052/0 دختر بود که 056/0 آن­ها آفریقایی – آمریکایی و 044/0 آن­ها سفید پوست بودند، دانش­آموزان، متعلق به خانواده­هایی با سطح اقتصادی و ضعیف منطقه بودند.

میانگین­ها و انحراف شیشه تزئینی و آینه تزئینی نسخه تجدید نظر شده بر اساس جنسیت، نژاد و سن گزارش شده بود. در مورد پسرها، میانگین نمره کل 83/4 (انحراف استاندارد: 36/3) و در مورد دخترها 91/4 (انحراف استاندارد: 42/3) بود. میانگین نمره کل دانش­آموزان آفریقایی – آمریکایی­تبار 93/4 (انحراف استاندارد: 22/3) و در مورد دانش­آموزان سفید پوست این میانگین 78/4 (انحراف استاندارد: 60/3) بود.

این پرسشنامه با توجه به آلفاهای مربوط به نمره کل تلفیقی (61/0) دارای ثبات درونی خوبی است. آلفاهای مربوط به نمره تلفیقی زیر مقیاس­های مثبت و منفی پایین­تر و بین 45/0 تا 60/0 متغیر بود. پایایی حاصل از بازآزمایی شش ماهه 53/0 گزارش شده است. علاوه بر این پرسشنامه دارای اعتبار همگرای مطلوبی بوده است.

 

شیشه-دکوراتیو

[google_map src=""]