وسایل مورد نیاز شیشه ویترای

وسایل مورد نیاز شیشه ویترای

شیشه ویترای که تجزیه و تحلیل اوج گیری قدرت آمریکا می­پردازند، معمولاً بر منابع طبیعی فراوان و وضعیت جغرافیایی مناسب آن تأکید می­کنند. سرزمینی برخوردار از کوه­هایی مخمل پوش، مزرعه­های چشم­انداز، شهرهای مرمرین و امکانات و موهبت­های شگرف. اما مسأله­ای که در اهالی شیشه ویترای در قرن نوزدهم مشترک بوده، معمولاً از قلم می­افتد، و آن این­که بیشتر ساکنان آمریکا را در آن هنگام، مهاجرانی تشکیل می­دادند که از آن رو از اروپا و آسیا گریخته بودند که در آن نقاط، سرنوشت آن­ها را طبقه­ی اجتماعی و خانواه­ی آنان تعیین می­کرد.

 

وسایل مورد نیاز ویترای روی شیشه

آنان به این دلیل رنج ویترای روی شیشه به سرزمینی ناشناخته را به جان می­خریدند که در پی آن بودند تا خود آنان، و نه میراث اجدادی­شان، محترم شمرده شوند و منبع تغییر باشند. چگونه ذهنیتی باعث آن می­شود که فرد از طبقه­ی اجتماعی خود به تنگ آید، خانواده و دارایی خود را برجا بگذارد، و به ویترای روی شیشه زندگی بهتر عازم سفری دور و دراز شود؟ مثبت اندیشی و خوش­بینی، در آن زنان و مردان، به وفور وجود داشت و چنین شد که آن­ها بنیان­گذار ملتی خوش­بین شدند (سلیگمن و همکاران، 1388).

 

وسایل مورد نیاز شیشه دکوراتیو

سبک تبیین شیشه دکوراتیو، به صورت گرایش به توجیه کردن رویدادهای ناگوار با انتساب­های درون، پایدار و غیر قابل انکار کردن آشکار می­شود. شکست­های تحصیلی، ناخوشی بدنی، و عملکرد شغلی ضعیف، شایع هستند، این­ها برای همه اتفاق می­افتد. برخی با افزایش دادن تلاش، واکنش نشان می­دهند. سبک تبیین شیشه دکوراتیو، افراد را در مواقع شکست و بدبیاری­ها، نسبت به واکنش دوم، یعنی نا­امید شدن آماده می­کند. سبک تبیین بدبینانه با ناکامی تحصیلی، پریشانی اجتماعی، بیماری جسمانی، عملکرد شغلی ضعیف، افسردگی و حتی شکست در انتخابات ریاست جمهوری ارتباط دارد (ریو، 1385).

 

وسایل مورد نیاز آینه دکوراتیو

چندین تفاوت عمده بین افراد آینه دکوراتیو و خوش­بین در نحوه­ی اندیشیدن به چیزهای خوب و بدی که برای آن­ها اتفاق می­افتد وجود دارد (سلیگمن و همکاران، 1995؛ به­نقل از مگیار موئه، 2009). افرادی که خوش­بین هستند از رویدادهای شبه-شکست اسنادهای بیرونی، نا­پایدار، و اختصاصی می­سازند، در حالی که افراد بدبین از این رویدادها اسنادهایی درونی، پایدار و کلی دارند. برای مثال فردی که آینه دکوراتیو است قطع رابطه را به صورت، هماهنگی ضعیف بین خود و همسرش (بیرونی)، اتفاقی که بعید است در رابطه بعدیش روی دهد (ناپایدار)، و رویداد منفی که به این رابطه­ی خاص مربوط محدود می­شود، تبیین می­کند.

 

وسایل مورد نیاز آینه تزئینی

در مقابل، فرد آینه تزئینی در همین موقعیت ممکن است قطع رابطه را به صورت نقص در خود ببیند زیرا او به اندازه کافی خوب، مراقب و نسبت به دیگران، پذیرا نبوده است، او پیش­بینی می­کند که چنین نتیجه­ی ضعیفی احتمالاً در روابط آینده نیز روی می­دهد، همچنین این رویداد منفی احتمالاً نیز تکرار شود و او حتی باید فرد دیگری را برای ارتباط بیابد. با این وجود چیزی که توسط سلیگمن و همکاران (1388) تأکید نشده این است که عکس این موارد نیز صادق است. زمانی که رویدادها یا پیامدهای موفقیت­آمیز اتفاق می­افتد، افراد خوشبین موفقیت را به عوامل درونی، پایدار و کلی نسبت می­دهند در حالی که افراد بدبین آینه تزئینی خود را به عوامل بیرونی، ناپایدار و اختصاصی نسبت می­دهند (مگیار موئه، 2009). بدبینی می­تواند از چهار منبع ژنتیک، بدبینی والدین، انتقادهای بدبینانه از جانب والدین، معلمان یا مربیان و تجربیات خود شخص در زمینه تسلط و درماندگی حاصل شود.

موقعیت شیشه دکوراتیو بر روی نقشه

 

 

شیشه ویترای - ویترای روی شیشه

شیشه های استین گلاس

شیشه های استین گلاس 

یا استین گلاس آن­که همه­ی کارها با موفقیت انجام می­پذیرد. در تمامی این موارد، تجلیاتی از خوش­بینی و مثبت اندیشی وجود دارد، اما با این حال خوش­بینی فراتر از این­هاست. پژوهشگران در طول استین گلاس سال کند و کاو، به اساس خوش­بینی دست یافته­اند. مبنای مثبت اندیشی و خوش­بینی، در عبارت­های امیدوار کننده یا تجسم موفقیت نیست، بلکه در نحوه­ی تفکر افراد درباره علت­ها، ریشه دارد.

 

شیشه های شیشه ویترای

شیشه ویترای هر یک از ما، در نسبت دادن امور به علل مختلف، عادت­های خاصی داریم، و این عادت­ها همان سبک تبیین ما می­باشد (سلیگمن، رایویچ، کاکس، جی و گیلهام، 1388). سبک تبیین خوش­بینانه،‌ به صورت گرایش به توجیه کردن رویدادهای ناگوار با انتساب­های بیرونی، ناپایدار و قابل شیشه ویترای آشکار می­شود (مانند، به این دلیل مسابقه را باختم که حریفم تقلب کرد). افراد دارای این سبک تبیین،‌ برای موفقیت­های خود امتیاز زیادی قائل می­شود ولی شکست­های  خودشان را قبول نمی­کنند یا خود را به خاطر آن­ها سرزنش نمی­کنند.

 

شیشه های ویترای روی شیشه

این ویترای روی شیشه به راحتی اطلاعات منفی مربوط به خود را نادیده می­گیرند، اطلاعات وارده را از فیلترهای تحریف کننده رد می­کنند،‌ و پیامدهای مثبت و منفی را به صورتی تعبیر می­کنند که از خودشان محافظت نمایند. نسبت دادن شکست به علت بیرونی به فرد امکان می­دهد که معنی ویترای روی شیشه مربوط به خود را نادیده بگیرد. به همین صورت، پیامدهای منفی زندگی به گردن دیگران،‌ بدشانسی و محیط انداخته می­شود. بنابراین برون­فکنی شکست از فرد در برابر هر گونه ثأثیر زیانبار شکست،‌ محافظت می­کند.

 

شیشه های شیشه دکوراتیو

به مرور زمان، تاریخچه شیشه دکوراتیو موفقیت­ها و برون­فکنی شکست­ها، عقیده راسخی را پرورش می­دهد مبنی بر این­که فرد بیشتر از آنچه واقعاً هست، بر سرنوشت خودش کنترل دارد، حتی اگر به مقدار زیادی بهانه تراشی، انکار و خود فریبی لازم باشد. برای اکثر افراد، سبک تبیین شیشه دکوراتیو نعمت است، زیرا ((به نظر می­رسد افرادی که از لحاظ روانی سالم هستند، استعداد حسادت برانگیزی برای تحریف کردن واقعیت در جهتی دارند که عزت­نفس را بالا می­برد، عقاید کارآیی را حفظ می­کند و نگرش خوش­بینانه درباره­ی آینده را تقویت می­کند)) (ریو، 1385).

 

شیشه های آینه دکوراتیو

از لحاظ آینه دکوراتیو می­توان به خوش­بینی مردمانی اشاره کرد که به امید سرزمینی بهتر و ساختن زندگی به دستان خویش، به مهاجرانی اشاره کرد که راهی آمریکا شدند و یکی از تأثیرگذارترین تمدن­های تاریخ بشری را بنا نهادند. مهاجران در امواجی بی­پایان به حرکت درآمدند، که برای آن­ها ((یکباره به ثروت رسیدن)) آینه دکوراتیو دست نیافتنی نبود. همین افراد خوش­بین، نهاد آموزش همگانی را به وجود آوردند، کتابخانه­های عمومی را پایه­گذاری کردند، برده­ها را رها ساختند، رفتار محترمانه­ای با دیوانگان در پیش گرفتند و برای حق رأی زنان به مبارزه پرداختند.

استین گلاس دکو بر روی نقشه

استین-گلاس