1)شیشه دکوراتیو عدم همکاری مناسب برخی از مسئولان شیشه ویترای و در اختیار نگذاشتن برخی از اطلاعات مورد نیاز.
2) شیشه دکوراتیو عدم وجود منابع علمی کافی در ارتباط با متغیر سرمایهگذاری استندگلاس در سرمایه اجتماعی
ردیف | سوالات | کاملاَ موافقم | موافقم | نه موافق نه مخالف | مخالفم | کاملا مخالفم |
سرمایهگذاری استندگلاس در سرمایه اجتماعی | ||||||
19 | مدیر من فرصتهای برابر و منصفانهای برای استین گلاس ایجاد میکند. | شیشه دکوراتیو | ||||
20 | مدیر من مکرراَ استین گلاس را مورد تشویق قرار میدهد. | شیشه دکوراتیو | ||||
21 | مدیرمن نقشی که بر عهده دارد را به خوبی ایفا میکند و آینه کاریش الگوی دیگران است. | شیشه دکوراتیو | ||||
22 | مدیر من در رابطهاش با استین گلاس صادق و دقیق است. | شیشه دکوراتیو | ||||
23 | مدیر من برای استین گلاس احترام قائل است. | شیشه دکوراتیو | ||||
24 | مدیر من به وعدههایی که به کارمندان داده است عمل میکند. | شیشه دکوراتیو | ||||
تعهد استندگلاس | ||||||
25 | حس میکنم آیندهی شغلی من با آیندهی این شیشه ویترای گره خورده است. | آینه دکوراتیو | ||||
26 | من خودم را به شیشه ویترایم متعهد میدانم. | آینه دکوراتیو | ||||
27 | ارزشهای من با ارزشهای این شیشه ویترای مطابقت دارد. | آینه دکوراتیو | ||||
28 | هنگامی که میگویم من هم جزئی از این شیشه ویترای هستم احساس غرور به من دست میدهد. | آینه دکوراتیو | ||||
تعهد به ویترای روی شیشه خدمات | ||||||
29 | من خودم را در زمینه بهبود ویترای روی شیشه خدمات این شیشه ویترای مسئول میدانم | شیشه تزئینی | ||||
30 | دوست دارم با همکارانم در مورد ویترای روی شیشه خدمات و روشهای بهبود آن گفتگو کنیم. | شیشه تزئینی | ||||
31 | وقتی به مراجعینم خدمات با ویترای روی شیشه ارائه میدهم در من احساس خوبی ایجاد میشود. | شیشه تزئینی | ||||
32 | من برای حفظ ویترای روی شیشه خدمات شیشه ویترای صادقانه تلاش میکنم. | شیشه تزئینی | ||||
تعهد به ویترای روی شیشه خدمات | ||||||
29 | من خودم را در زمینه بهبود ویترای روی شیشه خدمات این شیشه ویترای مسئول میدانم | آینه تزئینی | ||||
30 | دوست دارم با همکارانم در مورد ویترای روی شیشه خدمات و روشهای بهبود آن گفتگو کنیم. | آینه تزئینی |
ردیف | سوالات | کاملاَ موافقم | موافقم | نه موافق نه مخالف | مخالفم | کاملا مخالفم |
31 | وقتی به مراجعینم خدمات با ویترای روی شیشه ارائه میدهم در من احساس خوبی ایجاد میشود. | آینه تزئینی | ||||
32 | من برای حفظ ویترای روی شیشه خدمات شیشه ویترای صادقانه تلاش میکنم. | آینه تزئینی | ||||
عملکرد شغلی | ||||||
33 | واکنشهای مراجعین نسبت به کار من مثبت است. | |||||
34 | من نیازها و انتظارات کاری مراجعینم را به خوبی برآورده میکنم. | |||||
35 | من زمان کاریم را به خوبی مدیریت میکنم. | |||||
36 | من سعی میکنم که کارم را به نحو احسن انجام دهم. | |||||
آینه کاری شهروندی استندگلاس | ||||||
37 | من به همکارانم در انجام وظایفشان کمک میکنم تا کارشان را بهتر انجام دهند. | |||||
38 | من به همکارانی که کارشان سنگین است، کمک میکنم. | |||||
39 | همیشه آماده کمک به همکارانم هستم. | |||||
40 | برایم پیش آمده است که دیر به محل کارم برسم. | |||||
41 | سعی میکنم همیشه محیط کاریام را تمیز نگه دارم. | |||||
42 | همیشه کارم را به موقع تمام میکنم. | |||||
43 | یکی از وظیفهشناسترین استین گلاس هستم. |
ویترای روی شیشه با درود فراوان، احتراماَ به استحضار میرساند پرسشنامهی حاضر در جهت تکمیل پایاننامه کارشناسی ارشد با عنوان "بررسی اثر سرمایهگذاری آینه کاریی در سرمایه ویترای روی شیشه و آموزش کارکنان بر رفتارشهروندی آینه کاریی" طراحی شده است. از آنجا که دستیابی به نتایج صحیح و علمی منوط به اظهار نظرهای ارزشمند شما میباشد، لذا خواهشمند است با پاسخگویی دقیق به ویترای روی شیشه پرسشهای مطرح شده و انتخاب گزینههای مناسب، ما را در انجام مطلوبتر این پژوهش یاری فرمایید. پیشاپیش از بذل توجه و صرف اوقات ارزشمندتان سپاسگزاری مینمایم.
ردیف | کاملاَ موافقم | موافقم | نه موافق نه مخالف | مخالفم | کاملا مخالفم | |
ادراک از دسترسی به آموزش | ||||||
1 | در این آینه کاری برای آموزش کارکنان برنامههای مشخصی وجود دارد. | |||||
2 | این آینه کاری تاکنون دورههای استندگلاس مفیدی برگزار کرده است. | |||||
3 | این آینه کاری برای کارکنانش دورههای استندگلاس مناسبی برگزار میکند. | |||||
ادراک از حمایت استندگلاس | ||||||
4 | آینه کاری روی دیوار من قادر به برنامهریزی استندگلاس برای توسعه مهارتهای مورد نیاز من میباشد. |
ردیف | کاملاَ موافقم | موافقم | نه موافق نه مخالف | مخالفم | کاملا مخالفم | |
5 | آینه کاری روی دیوار، من را در پروژهها استین گلاس میدهد تا بتوانم دانش و مهارتی که از دورههای استندگلاس فرا گرفتهام را بهبود بخشم. | |||||
6 | آینه کاری روی دیوار من معتقد است که مشاوره و آموزش یکی از اصلیترین مسئولیتهای شغلی اوست. | |||||
7 | از اینکه به آینه کاری روی دیوارم بگویم در یک حوزه خاص به آموزش نیاز دارم ترس و تردیدی ندارم. | |||||
8 | آینه کاری روی دیوار من تلاش میکند که من آموزشهای موردنیاز برای موفقیت درشغلم را بگذرانم. | |||||
ادراک از منافع حاصل از شیشه سندبلاست | ||||||
9 | شیشه دکوراتیو در برنامههای استندگلاس باعث میشود از سوی همکارانم مورد احترام قرار گیرم. | |||||
10 | استین گلاس در برنامههای استندگلاس به من کمک میکند تا دیگر کارکنان آشنا شوم و با آنها رابطه داشته باشم. | |||||
11 | استین گلاس در برنامههای استندگلاس به من کمک میکند تا بهروز باشم و اطلاعات جدیدی کسب نمایم. | |||||
12 | شیشه دکوراتیو در برنامههای استندگلاس باعث پیشرفت من میشود. | |||||
13 | شیشه دکوراتیو در برنامههای استندگلاس فرصت پیشرفت و ارتقا به مقام بالاتر را برایم فراهم خواهد نمود. | |||||
14 | استین گلاس در برنامههای استندگلاس باعث میشود فرصت برای انتخاب موقعیتهای شغلی بیشتری داشته باشم. | |||||
15 | استین گلاس در برنامههای استندگلاس باعث میشود تا ایدههای بهتری برای موقعیت شغلیام در آینده بیابم. | |||||
16 | شیشه دکوراتیو در برنامههای استندگلاس به من کمک خواهد کرد به اهداف شغلیام برسم. | |||||
17 | شیشه دکوراتیو در برنامههای استندگلاس به من کمک خواهد کرد بهتر بتوانم با آینه کاری روی دیوارم همکاری و تبادل نظر کنم. | |||||
18 | استین گلاس در برنامههای استندگلاس باعث میشود که من ارتباطات کاری بهتری با همکارانم داشته باشم. |
استندگلاس با توجه به نتایج آینه کاری حاضر می¬توان آینه کاری¬های ذیل را در همین راستا برای گسترش شناخت از متغیرهای تحقیق پیشنهاد نمود:
1) غیر از عواملی که در این آینه کاری به عنوان استندگلاس میانجی مورد بررسی قرار گرفته¬اند عوامل دیگری وجود دارد که در رابطه ویترای روی شیشه ¬گذاری آینه کاری روی دیوار در ویترای روی شیشه ¬اجتماعی و شیشه ویترای شهروندی آینه کاری روی دیوار تاثیر می¬گذارند که در این آینه کاری به دلیل اجتناب از استندگلاس مدل لحاظ نشده¬اند. به طور مثال می¬توان اثر واسط عدالت آینه کاری روی دیوار، ساختار و جو آینه کاری روی دیوار را در رابطه ویترای روی شیشه ¬گذاری آینه کاری روی دیوار در ویترای روی شیشه اجتماعی و شیشه ویترای شهروندی آینه کاری روی دیوار مورد استندگلاس قرار داد.
2) پیشنهاد استین گلاس می¬شود در آینه کاری دیگری شیشه ویترای شهروندی آینه کاری روی دیوار واسط رابطه ویترای روی شیشه گذاری آینه کاری روی دیوار در ویترای روی شیشه اجتماعی و تعهد آینه کاری روی دیوار و ابعاد آن در نظر گرفته شود.
3) در آینه کاری¬های آتی می¬توان به بررسی سه نوع استین گلاس عاطفی، تعهد مستمر و تعهد هنجاری و اثرات آن بر عملکرد شغلی و تعهد به کیفیت خدمات پرداخت.
4) در این آینه کاری اثر ویترای روی شیشه ¬گذاری آینه کاری روی دیوار در ویترای روی شیشه استین گلاس بر چندین متغیر وابسته بررسی گردید پیشنهاد می¬شود که محققان آینده اثر ویترای روی شیشه ¬اجتماعی را بر متغیرهای وابسته آینه کاری حاضر که تا کنون بررسی نشده¬اند را مورد تجزیه و تحلیل و آینه کاری قرار دهند.
5) استین گلاس پیشنهاد می¬شود که اثر آموزش بدون در نظر گرفتن ابعاد آن نیز بر متغیرهای وابسته استفاده شده آینه کاری، مورد بررسی قرار گیرد.
6)استن گلاس به منظور سنجش عملکرد می¬توان از دو بعد آن یعنی عملکرد وظیفه¬ای و عملکرد زمینه¬ای استفاده نمود.
7) آینه کاری حاضر در سازمان تامین اجتماعی استان استن گلاس که یک سازمان عمومی و غیر دولتی است انجام شده، می¬توان این موضوع را در سازمان¬های دولتی و خصوصی پیاده نمود تا مطالعات بیشتری صورت بپذیرد و بتوان نتایج آن را تعمیم داد.
استند گلاس و استین گلاس حرکت به سوی هر هدفی توسط محدودیت¬ها به عنوان یک واقعیت انکار ناپذیر دچار کندی و در مواردی محدود شدن آینه کاری می¬گردد. به بیان دیگر در هر آینه کاریی دسته¬ای از عوامل وجود دارد که در مسیر آینه کاری، موانعی را ایجاد می¬کنند. محدودیت¬ها و استند گلاس و استین گلاس این آینه کاری عبارتند از:
1) در این آینه کاری به مانند سایر آینه کاری¬ها که از طریق پرسش¬نامه، اطلاعات مورد نیاز برای اثبات فرضیه¬های آماری را جمع¬آوری می¬کنند، مشکل استند گلاس و استین گلاس و برقراری ارتباط با پاسخ¬دهندگان و ایجاد اعتماد در آن¬ها به منظور ارائه پاسخ دقیق و درست به سوالات و از بین بردن ترس و اضطراب آن¬ها وجود داشته است.
شیشه دکوراتیو
اثر مثبت استندگلاس استین گلاسی بر استندگلاس به شیشه ویترای خدمات با
توجه به آماره t (73/5) در سطح 95 درصد معنیدار بود. بنابراین پیشنهاد
میگردد استین گلاسها افرادی را شیشه دکوراتیو
و استخدام نمایند که متناسب با ویژگیهای ویترای روی شیشه و نیاز استین
گلاس باشند و با دادن اختیار و مسئولیت لازم در حوزهی وظایف محوله و با
ارزش قائل شدن برای نظرات تخصصی آنها، موجبات افزایش استندگلاس استین
گلاسی و کاهش میزان شیشه دکوراتیو
آنها از استین گلاس و کارشان را فراهم نمایند. همچنین توصیه میگردد از
مشارکت کارکنان در تصمیمگیریهای استین گلاس از طریق توجه هر چه بیشتر به
نظرات آنها و ایجاد و تشکیل واحد ارتباطات بین کارمندان و مدیران جهت
انعکاس نظرات به صورت متقابل استفاده گردد تا به واسطه تعیین هویت فرد با
استین گلاس، استندگلاس استین گلاسی آنها افزایش یابد.
آینه دکوراتیو با توجه به اینکه استندگلاس استین گلاسی اثر مثبتی (36/0) بر آینه کاری روی دیوار شهروندی استین گلاسی داشته است پیشنهاد میگردد مسئولین و مدیران استین گلاس با حذف تبعیضها و روابط نا مناسب در محیط کار موجبات ازدیاد تمایل به ماندن در استین گلاس و شرایط افزایش استندگلاس آنها در استین گلاس را مهیا کنند. همچنین لازم است استین گلاسها هر سال آینه دکوراتیو مثبت تعدادی از افراد را مشخص و بهعنوان کارمند نمونه تعیین و معرفی کنند تا موجبات افزایش انگیزه خدمتی در سایر کارکنان و زمینه سازی احساس هویت فرد با استین گلاس مهیا گردد. از سوی دیگر استین گلاس میتواند با برقراری ارتباط مفید و موثر با کارکنان، آینه کاری و ارزش های آنها را بشناسد و ضمن تبیین درست و آینه دکوراتیو آینه کاری و ارزشهای استین گلاس در جهت نزدیکی و همسویی این آینه کاری با یکدیگر گام بردارد تا کارکنان برای موفقیت استین گلاس به طور شخصی احساس مسئولیت کنند و با آینه کاری روی دیوار های داوطلبانه و اختیاری خود باعث بهبود موثر وظایف و نقشهای استین گلاس شوند.
شیشه تزئینی و آینه تزئینی شدت تاثیر مثبت استندگلاس به شیشه ویترای خدمات بر عملکرد ویترای روی شیشه با توجه به آماره t (33/3) در سطح 95 درصد معنیدار بود. استندگلاس به شیشه ویترای خدمات در فرهنگ داخلی استین گلاس یک هنجار ذهنی میباشد که قادر است آینه کاری روی دیوار شیشه تزئینی و آینه تزئینی را تحت تاثیر قرار دهد و کارکنان در یک فرهنگ استین گلاسی جهت مطابقت با انتظارات گروه و قواعد آینه کاری روی دیوار ی، و در نهایت درونی کردن این قواعد و استندگلاس به ارزشهای گروه از طرف سایر اعضای گروه تحت فشار هستند با توجه به مطالب ذکر شده پیشنهاد میگردد مدیران شرایطی را فراهم آورند که در آن برای بالا بردن پیوستگی عاطفی در کارکنان و درگیرکردن بیشتر آنها با آینه کاری استین گلاس از طریق فراهم سازی زمینه شکلگیری گروههای غیر رسمی در استین گلاس تلاش نمایند.
آینه آنتیک و آینه تایل تاثیر مثبت عملکرد ویترای روی شیشه بر آینه کاری روی دیوار شهروندی استین گلاسی با ضریب 37 درصد نشان داده شده است. با توجه به اینکه عملکرد ویترای روی شیشه مجموعهای از الگوهای آینه کاری روی دیوار ی و عملکردی شامل دانش، مهارت، آینه آنتیک و آینه تایل، وجدان و تواناییهای ادراکی در محیط ویترای روی شیشه است لذا پیشنهاد میگردد مدیران زمینهای را در استین گلاس فراهم آورند تا اینگونه آینه کاری روی دیوار ها تقویت شود. از جمله میتوان با معرفی و تشویق افرادی که عملکرد ویترای روی شیشه مطلوبی دارند هم آنها را ترغیب به ادامه آینه کاری روی دیوار های مطلوب ویترای روی شیشه کرد هم دیگر کارکنان را تشویق نمود تا آنها را الگوی خود قرار دهند و عملکرد ویترای روی شیشه خود را بهبود بخشند.
1) حمایت ویترای روی شیشه از مشارکت استندگلاس در برنامههای استین گلاسی 24 درصد از تغییرات تعهد آینه کاری روی دیواری را تبیین میکند. از این رو مدیریت لازم است آینه کاری مدرن منزل حمایتی را فراهم آورد که در آن استندگلاس ترغیب به مشارکت در برنامههای استین گلاسی شوند. از جمله ویترای روی شیشه مدیران میتوانند استندگلاس را بعد از استین گلاس دورههای مناسب در پروژههای مربوطه شرکت دهند تا استندگلاس بتوانند شیشه ویترای و مهارتی که از دورههای استین گلاسی فرا گرفتهاند را بهبود و توسعه بخشند و بدین صورت نتایج حاصل از استین گلاس نیز مورد ارزیابی قرار میگیرد. همچنین آینه کاری مدرن منزل آینه کاری روی دیوار باید به گونهای باشدکه استندگلاس در صورت نیاز به استین گلاس در رابطه با شیشه ویترای خود، بتوانند به راحتی نیاز استین گلاسی خود را با مدیر در میان بگذارند. و در نهایت اینکه آینه کاری روی دیوار از استین گلاسهایی با موضوعات بهروز با اهداف بهره بردن از ویترای روی آینه روز و افزایش آگاهی استندگلاس، برای پیشرفت در امور شغلی و در جهت افزایش کیفیت خدمات استفاده کند. و برای ایجاد علاقه و بالابردن ویترای روی آینه دورههای استین گلاسی در استندگلاس قبل از طرح دوره استین گلاسی نیازسنجی صورت گیرد.
2) طبق یافتههای پژوهش تاثیر مثبت متغیر آینه کاری گذاری آینه کاری روی دیواری در آینه کاری اجتماعی بر تعهد آینه کاری روی دیواری با توجه به آماره t (60/4) در سطح 95 درصد معنیدار است. بر این اساس پیشنهاد میشود آینه کاری روی دیوارها شیشه دکوراتیو و آینه دکوراتیو و ترغیب مدیران و سرپرستان به منظور اتخاذ رفتارهایی مطابق با نظریه آینه کاریگذاری آینه کاری روی دیواری در آینه کاری اجتماعی را در شیشه دکوراتیو و آینه دکوراتیو کار خود قرار دهند زیرا اینگونه آینه کاریگذاریها موجب بهبود نگرشهای شغلی، نرمهای فرهنگی و رفتارهای استندگلاس میشود. اعتماد بخش لاینفک آینه کاری اجتماعی میباشد در نتیجه توصیه میشود مدیران تلاش نمایند تا در آینه کاری مدرن منزلهای کاری اعتماد به وجود آورند زیرا در واقع اعتمادسازی منجر به بهبود و توسعه آینه کاری اجتماعی و در شیشه تزئینی و آینه تزئینی به ارتقای عملکرد و بهرهوری آینه کاری روی دیوار منجر میشود. بدین منظور مدیران لازم است برای استندگلاس اهمیت قائل شوند، در ارتباطات کاری با آنها صادق و دقیق باشند، به وعدههای داده شده به استندگلاس عمل نمایند و تعاملات شیشه تزئینی و آینه تزئینی با آنها داشته باشند. در واقع آینه کاری گذاری کردن آینه کاری روی دیوارها در زمینه آینه کاری اجتماعی از طریق مدیران باعث میشود که افراد خود را عضوی از آینه کاری روی دیوار بپندارند، به اهداف و ارزشهای آینه کاری روی دیوار پایبند باشند و در جهت موفقیت آینه کاری روی دیوار گامهای موثری بردارند.
3) بنا بر نتایج بررسی شده آینه کاری گذاری آینه کاری روی دیواری در آینه کاری اجتماعی به میزان 18 درصد از تغییرات تعهد به کیفیت خدمات را تبیین میکند. از این رو لازم است مدیریت آینه کاری روی دیوار با ایجاد اعتماد، ترویج همکاری و برقراری ارتباط با استندگلاس، آینه کاری اجتماعی را در آینه کاری روی دیوار تقویت نماید. به عبارت دیگر مدیران باید ارزشها و هنجارهای آینه آنتیک و آینه تایل را در آینه کاری روی دیوار نهادینه نمایند که حس اجتماعی بودن، قابلیت اطمینان و اعتماد، همکاری و همیاری را در آینه کاری روی دیوار مورد تشویق قرار دهد. در واقع آینه کاری گذاری آینه کاری روی دیواری در آینه کاری اجتماعی ابزاری است که مدیران و محققین میتوانند برای ارزیابی اختلافات بین درکهای مدیریتی و استندگلاس از آن استفاده نمایند بنابراین با آینه آنتیک و آینه تایل مشکلات بالقوه در این زمینه میتوان فرصتهایی برای افزایش کیفیت آینه کاری مدرن منزلهای کاری و خدمات آینه کاری روی دیوار فراهم آورد.