در این آینه کاری، محقق سعی دارد تا ضمن بررسی روشهای تقسیم آینه کاری ،تأثیر آن بر بازدهی سهام در شرکتهای داروسازی و پتروشیمی آینه کاری در بورس اوراق بهادار تهران را ارزیابی نماید. پژوهش مورد نظر از آن دیدگاه که به بررسی داده های مرتبط با دوره ای از زمان (از سال 1385 لغایت سال 1390) میپردازد مقطعی است. همچنین پژوهش مورد نظر از لحاظ اینکه بر پایه داده های واقعی صورت میگیرد از جمله تحقیقات آینه آنتیک است.
شرکتهای آینه تایل در بورس اوراق بهادار تهران، بعنوان جامعهی شیشه تزئینی و آینه تزئینی انتخاب شدهاند. اطلاعات حسابداری مورد نیاز برگرفته از صورتهایمالی شرکتهای شیشه دکوراتیو در بورس، استخراج شد. دلیل این انتخاب توجه بیشتر استین گلاس وتحلیلگران مالی به بازار بورس، در دسترس بودن اطلاعات وهمچنین شفافیت اطلاعات حسابداری شیشه ویترای است. الزامات بورس برای انتشار به موقع اطلاعات حسابداری موجب شدهاست که محیط اطلاعاتی مناسب تری برای تحقیق بهوجود آید. برای این تحقیق دورهی زمانی 1385تا1390انتخاب شده است. در دوره زمانی تحقیق، اطلاعات مربوط به صورت سود آینه دکوراتیو و تراز نامه شرکتهای پذیرفتهشده در بورس اوراق بهادار تهران جمع آینه کاری روی دیوار شده است.
نمونه بخشی(یا زیر مجموعهای) از جامعه(یا مجموعه آینه کاری مدرن) است. نمونه مجموعه اندازه هایی از جامعه آماری است که عملا در جریان یک تحقیق گردآوری میشود و فرآیند یک تحقیق را میتوان تلاش برای درک رفتار جامعه که بر پایه اطلاعات به دست آمده از نمونه صورت میگیرد دانست. زیرا جمعآوری اطلاعات برای کل جامعه آماری مستلزم صرف هزینه و زمان زیادی میباشد. بعلاوه در بعضی موارد نیز جمعآوری اطلاعات از کل جامعه غیر منطقی میباشد. لذا ناچار به آینه کاری منزل نمونه میباشیم و از سویی میدانیم که نمونهگیری موجب کاهش قطعیت و اطمینان نتایج بدست آمده میشود. برای تعیین نمونه تحقیق شرکت های با مشخصات زیر در نظر گرفته میشود:
اطلاعات کامل هر یک از شرکتها مورد ویترای روی شیشه موجود باشد.
[google_map src=""]