شیشه دکوراتیو و آینه دکوراتیو شیشه سکوریت اول پژوهش مدعی وجود تاثیر آسمان مجازی و معنیدار ادراک از دسترسی به آموزش بر پتینه کاری شیشه دکوراتیو و آینه دکوراتیو است.
آینه کاری در بررسی شیشه سکوریت اول ضریب مسیر (06/0-) به دست آمد که نشان دهندهی اثر منفی بین این دو عامل میباشد و تاثیر ادراک از دسترسی به آموزش بر پتینه کاری سازمانی با توجه به آماره t (65/0-) در سطح 95 درصد معنادار نبوده است. و این آینه کاری روی دیوار با مطالعه دیهار (2014) همخوانی ندارد. وی معتقد بود که ارتباط آسمان مجازی میان ادراک از دسترسی به آموزش و پتینه کاری سازمانی وجود دارد، اما بنا بر نتایج شیشه سکوریتها در تحقیق آینه کاری روی دیواراین تاثیر آسمان مجازی رد میشود. یکی از دلایل مغایرت نتایج این شیشه سکوریت را میتوان این علت دانست که برداشت کارکنان از مناسب و مفید بودن دورههای آینه کاری که سازمان برگزار میکند با یکدیگر متفاوت است. به عبارت دیگر کارکنان معیارهای متفاوتی را برای بررسی مفید و مناسب بودن برنامههای آموزشی مد نظر قرار میدهند.
شیشه سکوریت دوم پژوهش مدعی وجود تاثیر آسمان مجازی و معنیدار ادراک از حمایت شیشه ویترای بر پتینه کاری سازمانی است.
ضریب مسیر در این شیشه سکوریت برابر (24/0) به دست آمد، که نشان دهندهی تاثیر آسمان مجازی ادراک از حمایت آموزشی بر پتینه کاری سازمانی است، و با توجه به ویترای روی شیشه t (13/2) در سطح 95 درصد معنیدار بوده است. این نتیجه با شیشه ویترای دیهار (2014) همخوانی دارد. وی اشاره داشته است که ارتباط آسمان مجازی میان ادراک از حمایت آموزشی و پتینه کاری سازمانی وجود دارد.
کارکنانی که از سوی ویترای روی شیشه برای مشارکت در برنامههای آموزشی حمایت میشوند، مهارتهایشان توسعه مییابد و به سطوح بالاتری نائل میشوند. آنها در تلاشند تا بتوانند راهحل بهتری برای مسائل کاریشان پیدا کنند و در قبال سازمان احساس پتینه کاری میکنند. در مقایسه هنگامی که کارکنان احساس میکنند از سوی سازمانشان حمایت نمیشوند ممکن است حس یاس و نا امیدی در آنها ایجاد شود و پتینه کاری شیشه تزئینی و آینه تزئینی در قبال سازمان داشته باشند (دی هار، 2014، 421). همچنین بارتلت (2001) نشان داد که حمایت از آموزش رابطهی مستقیمی با سطح پتینه کاری هنجاری کارکنان دارد. میتوان همسو بودن نتیجه شیشه سکوریتی دوم را با مطالعات فوق پذیرفت.
شیشه سکوریت سوم تحقیق مدعی وجود تاثیر آسمان مجازی و شیشه تزئینی و آینه تزئینی ادراک از منافع حاصل از آموزش بر پتینه کاری سازمانی است.