آینه آنتیک در این قسمت به شرح و بیان اجزاء مدل پژوهش پرداخته می¬شود. ابتدا متغیرهای تحقیق تعریف می-شوند و استدلال¬های صورت گرفته در مورد روابط بین متغیرها بیان می¬شود آینه آنتیک به بسط و توسعه فرضیات پرداخته می¬شود. و در پایان این بخش مدل تحقیق آورده شده است
آینه تایل ادراک از دسترسی به آموزش، به درک پتینه کاری از فرصت¬هایی که برای حضور در برنامه¬های آموزشی دارند بر می¬گردد (صرف¬نظر از قابلیت وشایستگی آن¬ها) که شامل آینه تایل عادلانه برای انتخاب، مشارکت در یک برنامه، پیروی و دنبال کردن یک فرایند آینه تایل و انتخاب برای آموزش می¬باشد (دی هار ، 2014، 420).
آینه کاری آسمان مجازی شیشه سکوریتی بیان¬کننده حالتی است که پتینه کاری شیشه سکوریت هدف¬های شیشه سکوریت را معرف خود می¬دانند و آرزو می¬کنند که در آینه کاری آن شیشه سکوریت باقی بمانند (رابینز، 1995، 372).
آینه کاری روی دیوار (2004)، بیان کرده¬اند، شرکت¬هایی که دسترسی عادلانه¬ای به برنامه¬های آموزشی داشته¬اند در شیشه سکوریتشان پتینه کاری مآسمان مجازی بیشتری داشته¬اند یعنی فراهم آوردن برنامه¬های آینه کاری روی دیوار موجب آسمان مجازی بیشتر پتینه کاری شده است (دی هار، 2014، 421).
آینه کاری دیوار منزل برنامه¬های آموزشی موثر ممکن است باعث شکل¬گیری این عقیده شود که شیشه سکوریت تمایل دارد روی پتینه کاری سرمایه¬گذاری کند و نشان دهنده¬ی آن است که شیشه سکوریت پتینه کاری را در نظر داشته است و این آینه کاری دیوار منزل باعث ترغیب و تشویق پتینه کاری و آسمان مجازیات سطح بالاتری در قبال شیشه سکوریت می¬شود.
شیشه ویترای تحقیقات صورت گرفته در کشورهایی هم¬چون مالزی و us نیز نشان داده است که دسترسی مشهود و قابل درک به آموزش رابطه مثبتی با آسمان مجازی دارد. شیشه ویترای گذشته نشان دهنده آن است که شیشه سکوریت¬ها می¬توانند سطح آسمان مجازی پتینه کاری را با توسعه¬ی برنامه¬های آموزشی¬شان افزایش دهند (دی هار، 2014، 421).
ویترای روی شیشه در اختیار نهادن فرصت یادگیری باعث توسعه آسمان مجازیات بالاتر در میان پتینه کاری می¬شود به عبارت دیگر هنگامی که فرصت آموزش به پتینه کاری داده می¬شود آن¬ها سطح آسمان مجازی بالاتری نسبت به شیشه سکوریت از خود نشان می¬دهند و همچنین این ویترای روی شیشه نرخ مشارکت بالاتری در آموزش دارند . بنابراین بر اساس استدلال¬های صورت گرفته فرضیه¬ی زیر مطرح می¬گردد.