هنر ویترای

هنر شیشه ویترای

این شیشه ویترای ممکن است همزمان با ناتوانی در یادگیری دچار یک یا چند اختلال دیگر نظیر اختلال توجه، ناتوانایی حرکتی اندامی، مشکلات پردازش اطلاعات، ناتوانی در ایجاد و تجهیز راهبردهای شناختی، آشفتگی­های هیجانی و رفتارهای نامناسب اجتماعی نیز باشند. همچنین تعدادی از مشکلات هیجانی شیشه ویترای در افراد دچار ناتوانی­های یادگیری با فراوانی بیشتری مشاهده می­شود، ابتلا به یک ناتوانی یادگیری می­تواند عاملی خطرآفرین، برای تحول مشکلات هیجانی باشد.

 

هنر ویترای روی شیشه

 ویترای روی شیشه  دچار ناتوانی­های یادگیری در مقایسه با همسالان بدون ناتوانی و دانش­آموزان دچار اختلال­های رفتاری، خودپنداره ضعیفی­ دارند، که ممکن است این امر ناشی از شکست­های مکرری باشد که این کودکان تجربه می­کنند. برخی از این کودکان موفقیت تحصیلی را با پذیرش والدینی یا شایستگی خود یکسان می­پندارند، همین امر منجر به احساس بی­کفایتی و باور به ناکارآمدی آن­ها می­شود. ویترای روی شیشه خود ضعیف می­تواند با حساسیت بیش از حد در ارتباط باشد، کودکان دچار ناتوانی­های یادگیری از تحقیر شدن بیشتر واهمه دارند و تجربه­های شکست پی­درپی، آن­ها را به آسانی ناکام می­سازد (گرمن[1]، 13386؛ به­نقل از حق­رنجبر، کاکاوند و دانش، 1390).

هنر شیشه دکوراتیو

 شیشه دکوراتیو در بررسی علل ایجاد اختلالات، مطالعات مختلف سه عامل خصوصیات کودکان، جنبه­های خانوادگی و محیط­های اجتماعی را به عنوان عوامل اصلی تأثیرگذار در شکل­گیری اختلالات کودکان نشان داده­اند (موریسون و کاسدن[2]، 1997؛ به­نقل از هیمن و برگر[3]، 2008). از بین این شیشه دکوراتیو، پرداختن به خصوصیات کودکان (عوامل درون فردی) حائز اهمیت است؛ به­طوری که عوامل انگیزشی و شناختی از جمله عوامل درون فردی مؤثر بر یادگیری محسوب می­شوند.

هنر آینه دکوراتیو

با توجه به آینه دکوراتیو که ناتوانی­های یادگیری کمی دیرتر در زندگی مشخص می­شوند (خرمایی، عباسی و رجبی، 1390) و دانش آموزان با ناتوانی­های یادگیری غالباً با روش­های آموزش و پرورش معمولی نمی­توانند به اهداف آموزشی نایل شوند. از همین آینه دکوراتیو، از تحصیل متنفّر می­شوند و ممکن است ترک تحصیل کنند (گرانت و گرانت[4]، 2010).

هنر آینه تزئینی

همچنین نتایج پژوهش آینه تزئینی و سالومون[5] (2004؛ به­نقل از نریمانی، خوشنودنیای­چماچائی، زاهد و ابوالقاسمی، 1392) نیز نشان دهنده­ی رابطه­ی مثبت و معنادار خودکارآمدی با عملکرد تحصیلی است و کودکان دارای ناتوانی یادگیری به دلیل عدم موفقیت­های تحصیلی با مشکلات رفتاری فراوانی مواجه می­شوند و همچنین مشکلات هیجانی و روانی از خود نشان می­دهند که از این میان، آینه تزئینی به باورهای خودکارآمدی فرد به عنوان یکی از مهم­ترین مشکلات برخاسته از مشکلات آموزشی به شمار می­آید.

[1]-German

[2]-Morrison & Cosden

[3]-Heiman & Berger

[4]-Grant & Grant

[5]-Chang & Solomon

 

شیشه ویترای دکو بر روی نقشه

شیشه  ویترای - ویترای روی شیشه

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.